En waar wil je het mee vergelijken Roy?
Een Touran van voor de LAPV? Een externe opbouwer, die een Touran bij PON moet kopen? En daarna opbouwt?
Zoals gezegd, de prijzen zijn bekend, ik ga ze in ieder geval niet op het forum posten. Je mag namelijk niet zomaar aanbiedingen van andere partijen openbaar maken, zonder schriftelijke toestemming.
Maar jij was al druk bezig met het plaatsen van prijslijsten, dus je zal het vast wel hier posten.....
We wijken wel steeds verder af... Eerst was het de prijs en zichtbaarheid van de signalering, nu is het al een compleet voertuig geworden. Wat wordt het volgende argument? De meerkosten voor fleetsales overhead?
Sorry, hoe hard je het ook roept, er komt, met name vanaf de blauwe kolom, zowel openlijk op het forum, als via PM, geen bevestiging van het feit dat het "allemaal goedkoper" is geworden. Ook hoor ik geen verbetering (helaas wel een verslechtering, in bepaalde gevallen) van de serviceverlening sinds de politie via LAPV haar voertuigen betrekt.
Honac, met Pon, heeft een bepaalde positie op de markt, waar ze gebruik van maken. En ze hebben het slim gespeeld, dat moet ik inderdaad toegeven.
En ik kan me ernstig vergissen, maar tot nu toe heb je nog niemand kunnen overtuigen van de meerprijs en meerkosten die alles heeft veroorzaakt, of op dit moment kost.
Je hebt het al geprobeerd via de kwaliteit van andere merken, de grootte van het bedrijf van anderen en aannames over de serviceverlening, de verplichting van een Blackbox, de prijs van een compleet voertuig, een losse dakset, een losse flitser of reserveonderdelen die bestemd zijn voor de politie en ook met die korting verdiskonteerd worden.
De enige reden dat overheid koopt bij Honac, is omdat ze het verplicht zijn, vanwege de LAPV. Een andere opbouwer wordt het nu ook vrijwel onmogelijk gemaakt, om bij kale voertuigen nog de opbouw te mogen leveren, bij een PON product. En dit is niet noodzakerlijkerwijs vanwege de prijs, maar simpelweg omdat een opbouwer, dat kaal aangeschaft wordt via de LAPV, dusdanige condities opgelegd krijgt, dat het absoluut onmogelijk is, eigen signalering aan te brengen.
Dit resulteert noodgedwongen wel in "one-stop shopping", maar absoluut niet in een beste prijs, of product voor de eindgebruiker....