Ik heb een hele tijd alleen maar zitten meelezen en maak me betreffende de maglite eigenlijk geen zorgen, ik heb de vraag ook aangedragen aan de hand van het item in wegmisbruikers en maak me in de bewuste setting ook wel een beetje zorgen over de bevoegdheden van de sterke arm, niet zo zeer om het wel of niet mogen controleren maar meer om het feit dat er achter een buro, voorafgaande aan een controle, wordt bepaald of hetgeen in mijn auto kan worden gevonden op het moment van de controle strafbaar is of niet. (althans dit is wat ik een beetje proef)
Bij dergelijke vooraf bepaalde gevallen ga ik me dus wel zorgen maken en niet alleen meer vanwege de maglite maar ook vanwege andere zaken die in de brandweerbus aanwezig zijn:
- Maglite
- verschillende breekijzers
- deurram
- ketting
- verschillende messen en dergelijke
( en dan zullen we de aanhanger gemakshalve even vergeten)
In de bus ligt een kompleet arsenaal om een heel dorp uit te moorden en te laten verdwijnen....
Kortom bij een controle ala wegmisbruikers ben ik bang dat ik behoorlijk lang langs de kant sta en behoorlijk wat mag uitleggen voorop gesteld dat de verboden zaken inderdaad vooraf achter een buro bepaald zijn. Uiteraard begrijp ik ook dat de bewuste dienders tijdens de controle even met hun handen in het haar zullen zitten maar als het werkelijk is dat de vooraf gemaakte afspraken aangehouden moeten worden..... dan vrees ik een behoorlijke discussie tussen mij en de diender en de dienders onderling want ik kan me niet voorstellen dat men zonder enig denken overgaat tot beslag van alle zaken (lees: meneer laat u de bus maar achter dan gaan we morgen wel verder kijken) maar ik proef ook dat die kans terdege aanwezig is als er ook maar een diender aanwezig is die dit wenselijk acht.
Het zal allemaal best wel loslopen geloof ik oprecht maar als ik alle antwoorden en stellingen een beetje begrijp dan kun je eigenlijk niet eens een scheet geven zonder daarvoor bij een controle een verbaal voor te kunnen oplopen ( de scheet is hier niet letterlijk bedoeld)