Lotus opleiding

Auteur Topic: Lotus opleiding  (gelezen 9293 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Gepost op: 12 juni 2005, 15:15:22
Mijn lotuskring wil binnenkort een opleiding starten voor belangstellenden.
Helaas hebben wij nog te weinig aanmeldingen om de opleiding te starten. Dus als er iemand nog belangstelling heeft om een opleiding te volgen in Hollandse Rading (bij hilversum), kan zich bij mij opgeven.




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2005, 15:22:20
Misschien is het handig om er bij te vermelden:

-De eisen.
-Leeftijd.
-Duur van de eventuele opleiding.
-Hoe zien de lessen er uit.
-Hoe lang duren de lessen.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2005, 15:29:02
Je wilt ook alles weten hè ger@ard ?  ;D
Maar goed hier de eisen.
Geldige ehbo diploma. Minimaal 18 jaar zijn. De opleiding duurd ongeveer 1 1/2 tot 2 jaar, ligt eraan hoe snel de kandidaten leren, dus het zou ook een jaar kunnen zijn.
Zij krijgen les hoe zij een wond moet grimeren, en acteren.
Op welke dag de les gegeven gaat worden is nog niet bekend, mogelijk op zaterdag of anders op een doordeweekse avond.

Heb jij soms belangstelling Ger@rd ?  ;D


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2005, 18:46:37
Ik wilde hier ook al zo`n oproep plaatsen maar dan voor de kringen Noord en Midden Limburg.

We willen in September starten dus heb je tijd en zin en ben je woonachtig in het Limburgse laat het dan even weten via het onderstaande e mail adres.


Wat leer je nu in zo'n opleiding.

 

De gehele opleiding bestaat uit 4 onderdelen die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn t.w.

q       ACTEREN

q       GRIMEREN

q       ONTWERPEN                            

q       ENSCENEREN                                              

 

ACTEREN.

Het reageren op de helper, hoe moet het tegenspel zijn.

 

GRIMEREN.

Het grimeren van diverse verwondingen en stoornissen in de algemene toestand, zoals o.a.  shock, flauwte e.d .

 

ONTWERPEN.

Het verhaal hoe het e.e.a. gebeurd is.

 

ENSCENEREN.

Is het organiseren van een ongeval, met alle spullen die men hierbij nodig heeft, zodat het voor de EHBO'er er zo echt mogelijk uitziet.

 

Wanneer kan ik zo'n opleiding volgen?

 

q       Als je normaal gezond bent.

q       Als je het peil van je afdeling, samen met de kaderinstructeur  wilt opvoeren.

q       Als je een beetje creatief bent en je vindt " toneelspelen" leuk.

q       Leeftijd??  zolang u in bezit bent van een geldig EHBO diploma of dit binnenkort denkt te halen.

 

Dan loont het beslist de moeite  om deze opleiding te volgen,


 Stuur een e-mailtje naar lotusnm@roumen.net
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2005, 22:39:19
Bianca, dit scheelt mij weer een aanvulling te geven, was het net van plan. Vanmiddag had ik daar niet zoveel tijd voor. Dus nu maar wachten op de mogelijke nieuwe cursisten.  :D


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2005, 01:39:55
Bianca, dit scheelt mij weer een aanvulling te geven, was het net van plan. Vanmiddag had ik daar niet zoveel tijd voor. Dus nu maar wachten op de mogelijke nieuwe cursisten.  :D

Jep we hebben er 5 meen ik maar dat is te weinig.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


bjorn

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2005, 20:56:29
JAJAJA, altijd interesse in een lotus opleiding, in het limburgse, o wacht dat heb ik toch al???

tja short term memory loss  ???

HELEEN
mmm, voor de lotus opleiding hoef je alleen je ehbo-diploma te hebben, en dat kun je pas halen als je 16 bent.

Nee, de lotus opleiding is heel gezellig, en ook binnen de studiekring is het heel gezelli hoor.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2005, 21:12:18
Zeg bjorn, ik weet dat je met je 16e een ehbo opleiding kunt gaan doen, maar wij hebben graag mensen die een ietsie pietsie ouder zijn en vanaf 18 jaar de lotus opleiding kunnen gaan doen, uiteraard met een geldige ehbo diploma.  ;D


bjorn

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2005, 21:17:22
heej heleen, okey ik sanp het al. ben alleen blij dat ze mij in limburg wel geacepteerd hebben, ik was net 16 toen ik was net 16 toen ik ehbo examen deed, en ben gelijk begonnen met de lotus cursus.

veel succ6 met je zoektocht


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #9 Gepost op: 13 juni 2005, 21:24:26
heej heleen, okey ik sanp het al. ben alleen blij dat ze mij in limburg wel geacepteerd hebben, ik was net 16 toen ik was net 16 toen ik ehbo examen deed, en ben gelijk begonnen met de lotus cursus.

veel succ6 met je zoektocht

Ik was ook net 16 toen ik mijn ehbo diploma had gehaald.  ;D maar een ietsie pietsie ouder toen ik mijn lotus diploma haalde.  ;D