EMS evenement medical service

Auteur Topic: EMS evenement medical service  (gelezen 6062 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

miv

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 8 mei 2005, 09:50:32
of het mogelijk is om ehbo te doen, dus, Chopsticks, hoelang dit duurt (wat in me vorige antwoord ook een beetje stond).

alvast bedankt


Valentijn Waltmans

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 8 mei 2005, 11:59:36
Er zijn meer instanties die Eerste Hulpverleners samen met artsen en verpleegkundigen bij evenementen inzetten. Kijk eens op http://www.icarus-benelux.com

Zoals je bij 'nieuws' kunt zien zijn hier wel 'vacatures' voor Eerste Hulpverleners.


miv

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 8 mei 2005, 12:07:51
dank je wel,

alleen dit gaat wel over de hele benelux? en ems is volgens mij alleen nederland. ik hoop nog op een reactie van chopsticks,


Valentijn Waltmans

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 8 mei 2005, 12:10:40
ICARUS is momenteel alleen actief in Nederland, en bied ook de mogelijkheid tot het volgen van extra scholing.


miv

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 8 mei 2005, 12:16:14
als ik de plaatjes op icarus bekijk, dan doen ze meer alleen evenementen met autos en dergelijke, en ems ook andere evenementen. Heb ook op google gezocht naar nog andere vergelijkbare organisaties, maar kan hier niets van vinden????


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #15 Gepost op: 8 mei 2005, 13:36:41
of het mogelijk is om ehbo te doen, dus, Chopsticks, hoelang dit duurt (wat in me vorige antwoord ook een beetje stond).

alvast bedankt
Bijna iedereen die zich aanmeld bij ems heeft al een EHBO diploma. EMS is daarnaast actief in heel nederland, net zoals Educare Groningen. Je krijgt naast je reiskostenvergoeding ook ieder uur uitbetaald dat je dienst doet voor EMS (bij Educare ook). Mi zou het dus niet slim zijn om bijvoorbeeld voor ICARUS vrijwillig te gaan werken, terwijl je bij EMS en Educare gewoon je uren vergoed krijgt.

Ik denk daarnaast dat je even gedult moet hebben bij EMS, het is nu lang weekend en niet iedereen werkt dan.

EMS bied aan de medewerkers (Je bent een medewerker omdat je je uren betaald krijgt), mogelijkheden tot het volgen van diverse cursussen, oa EHBD, Kleine Blusmiddelen, AED, etc, etc.


miv

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 8 mei 2005, 17:26:58
Ik wacht even het berichtje af,
hoevaak moet je dan naar zon evenement toe? zelf ben ik woonachtig rond doetinchem(achterhoek)? en hoe gaat dat precies in zijn werking? is het alleen pleisters plakken of?


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #17 Gepost op: 8 mei 2005, 17:28:09
Je gaat zovaak als je beschikbaar bent en je wordt ingeroosterd. Er wordt op ALS niveau hulp verleend.


miv

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 8 mei 2005, 17:37:20
ben benieuwd naar het antwoord op me email, lijkt mij een hele goede organisatie, van wat ik zo hoor


harold

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 8 mei 2005, 20:38:45
Ik werk sinds niet al te lange tijd voor EMS. Ik ben zeer tevreden!