In het sollicitatie proces voor ambulancechauffeur #nt

Auteur Topic: In het sollicitatie proces voor ambulancechauffeur #nt  (gelezen 7633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #10 Gepost op: 30 september 2013, 12:03:09
Er zijn AVP-en en ACH's die DM I of II hebben, bij mijn GGD ijn er 2 AVP-en en die hebben geen problemen met hun diabetes bij het werk. Natuurlijk wel zo fijn als collegas weten dat je diabetes hebt, dan kunenn ze attenderen op symptomen van een hypo mocht dat het geval zijn. Tegenwoordig is men met de nieuwe generatie medicatie en pompjes en meters beter in te stellen dan jaar of 10 terug. Gecontroleerde Diabetes is geen beletsel voor ambulancezorgverleners.

Ik neem aan dat tijdens je aanstellingskeuring bij de medische keuring de diabetes op het werk besproken wordt/kan worden met de keurings/bedrijfsarts. zoniet dan zou ik het daar wel aangeven, zij hebben medisch beroepsgeheim en daar kan je frank en vrij spreken. is dat niet het geval dan heeft de keurings/bedrijfsarts een medisch-juridisch probleem en met die persoon ook de potentiele werkgever.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Saint

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #11 Gepost op: 30 september 2013, 13:00:36
Allemaal hartelijk bedankt voor de info!

petre

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 30 september 2013, 15:38:21
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1205534 date=1380535389
Er zijn AVP-en en ACH's die DM I of II hebben, bij mijn GGD ijn er 2 AVP-en en die hebben geen problemen met hun diabetes bij het werk. Natuurlijk wel zo fijn als collegas weten dat je diabetes hebt, dan kunenn ze attenderen op symptomen van een hypo mocht dat het geval zijn. Tegenwoordig is men met de nieuwe generatie medicatie en pompjes en meters beter in te stellen dan jaar of 10 terug. Gecontroleerde Diabetes is geen beletsel voor ambulancezorgverleners.

Ik neem aan dat tijdens je aanstellingskeuring bij de medische keuring de diabetes op het werk besproken wordt/kan worden met de keurings/bedrijfsarts. zoniet dan zou ik het daar wel aangeven, zij hebben medisch beroepsgeheim en daar kan je frank en vrij spreken. is dat niet het geval dan heeft de keurings/bedrijfsarts een medisch-juridisch probleem en met die persoon ook de potentiele werkgever.
Maar gaat het over hulpverleners waarbij het pas na aanstelling bekend werd bij de collega of er voor al? Daar zit vaak nog wel verschil in ;).

ACH

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2014, 10:44:37
Citaat van: Saint link=msg=1205433 date=1380486778
Hallo,

Ik heb gesolliciteerd voor de functie ambulancechauffeur en ben na de sollicitatie gesprekken uitgekozen en als enige overgebleven ik ga nu een deze weken als volgende stap in het sollicitatie proces mee voor een rijtest.
Zou iemand mij nog tips kunne geven waar ik op zou moeten letten etc.

Als ik daar door heen ben gekomen zou ik een medische keuring moeten ondergaan ik heb diabetes type 1 en vroeg me af als dat een probleem zou zijn? moet wel erbij zeggen dat ik goed ingesteld ben en een hypo goed voel aankomen en weet hoe ik daar op moet handelen ( heb ze eigenlijk nooit ) en heb daarnaast een keurige HbA1c. Heb me CE rijbewijs maar moet  wel iedere 3 jaar daar opnieuw gekeurd voor worden ( B rijbewijs iedere 5 jaar ).

Als laatste krijg ik een arbeidsvoorwaarden gesprek kan me daar wel iets bij voorstellen maar als iemand daar meer over weet hoor ik dat graag.

Alvast bedankt

Gefeliciteerd, Mag ik vragen wat je achtergrond is kwa opleidingen etc. Gezien het aanname beleid in deze tijd erg strak is ben ik erg benieuwd.

MVG
Nurse.