Verklaring omtrent gedrag voor BOA-OV

Auteur Topic: Verklaring omtrent gedrag voor BOA-OV  (gelezen 14274 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Gepost op: 12 januari 2014, 20:38:16
Hoi allemaal!

Even een vraag, kennis van mij is werkzaam als BOA in het openbaar vervoer, verklaring omtrent gedrag is twee jaar geleden afgegeven.

Kennis is helaas zo dom geweest om met alcohol achter het stuur te kruipen en is aangehouden.  Heeft een fikse boete gekregen en is verplicht om een alcoholslot in de auto in telaten bouwen.

Mijn vraag is nu of de VOG tussentijds wordt ingetrokken of dat er straks bij de nieuwe aanvraag voor de BOA een probleem voor de kennis ontstaat.

Ben benieuwd of jullie duidelijkheid kunnen verschaffen!

mzzl, Druifje

De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

dick78

• Service & Veiligheid NS ex berger
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2014, 10:06:22
Volgens mij kan de direct toezichthouder je BOA bevoegdheden intrekken.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2014, 19:28:25
Met gewoon een sanctie en / of een rijverbod, mits de eerste overtreding, was er niet zoveel aan de hand geweest. Maar zit je al in het stadium van alcoholslot, is er denk ik meer aan de hand..

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2014, 19:31:43
Volgens mij wordt een VOG niet tussentijds ingetrokken. Ik zou het wel melden bij de baas. Dit soort zaken verborgen houden werkt vaak averechts. Het is dan aan de werkgever om te bepalen of hij daar verdere consequenties aan verbind.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Dinges

• Senior gebruiker

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2014, 19:57:03
Alleen binnen de taxibranche en de kinderopvang vindt op dit moment continue screening plaats. Er is dan geen tussentijdse intrekking, maar de persoon wordt gedwongen tussentijds een nieuwe VOG aan te vragen.

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2014, 21:55:21
Dank voor de antwoorden!

Weet ook niet of de kennis al eerder een boete/waarschuwing oid heeft gehad. Om herkenning te voorkomen, ga ik hier ook niet vermelden hoe de kennis verder heeft gehandeld, maar weet wel dat dit muisje voor de kennis een enorm lange staart gaat krijgen!

grtz, Druifje
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2014, 22:26:25
Een ASP wordt alleen opgelegd bij recidive. Ik weet niet of het meteen nadelig is voor een VOG, positief is het echter niet...
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2014, 02:43:27
Een ASP wordt alleen opgelegd bij recidive. Ik weet niet of het meteen nadelig is voor een VOG, positief is het echter niet...
Dat is niet correct. Een alcoholslot wordt opgelegd vanaf 1,3 promille bij de gevorderde bestuurder en vanaf 1,0 promille bij de beginnende. Bij recidive geldt respectievelijk 0,8 en 0,5 promille als norm voor het ASP.