samaritan

Auteur Topic: samaritan  (gelezen 5817 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

miv

  • Gast
Gepost op: 12 juni 2005, 20:49:15
heeft iemand hier ervaring met de samaritan aed of samaritan pad? hieronder een foto van beiden




Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2005, 20:54:19
Oeh, is dat een ECG? Die zie je niet vaak... op een AED althans!
Arts  www.alphalog.nl


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2005, 20:55:14
Ik heb er wel eens van gehoord ja. Maar volgens mij is deze AED niet bepaald bedoeld voor de gemiddelde leek.


miv

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2005, 21:00:24
de linker kost rond de 2200 euro, de rechter rond 1400, de linker kan 3 kanaals ecg als optie maken, beide aeds zijn wel gemaakt voor eerste hulp verlener, alleen wie kan die ecg lezen, wel als het lijntje steeds harder op en neer gaat, en dan horizontaal ::) maar daar hopen we niet op, toch horen we weinig over deze 2 aeds


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2005, 21:00:51
Ik heb er wel eens van gehoord ja. Maar volgens mij is deze AED niet bepaald bedoeld voor de gemiddelde leek.
Zie ik daar een "Manual override button"?  ;D
Arts  www.alphalog.nl


miv

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2005, 21:04:06
waar zit dat knopje? en hoe werkt dat dan , kun je zelf hoeveelheid joules aangeven? maar dan heb je toch nog meer knopjes nodig?


miv

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2005, 21:11:10
waar zit dat knopje? en hoe werkt dat dan , kun je zelf hoeveelheid joules aangeven? maar dan heb je toch nog meer knopjes nodig?
Ik heb even een wat duidelijker foto gezocht, bovenaan zitten nog 2 ronde knopjes?

de samaritan aed


de samaritan pad(dan deze ook ff)


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2005, 21:31:09
Hmmm, contrast en lichtsterkte van het schermpje :-\. Geen manual override dus volgens mij. Maar het ziet er wel hip uit zo'n schermpje... :D


miv

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2005, 21:34:18
zelfs de goedkope samaritan pad is op sommige vlakken beter dan andere aeds, deze kan op een bepaald punt op de ecg schok toe dienen, en niet standaard 1 aantal joules, maar aanpassen aan situatie van patient. alleeen de pad heeft geen elektroden voor kinderen? ja, van de samaritan aed zijn er 3 versies, de eerse geeft op het scherm alleen instructies aan, geen ecg, de tweede geeft wel het ecg verloop aan, en met de derde versie kan een 3 kanaals ecg gemaakt worden, en ook deze laatste versie heeft een manuel override ::)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2005, 21:49:03
Knew it ;)

OK dan, DE vraag: Wie mag dat ding gebruiken, of is deze BIG-beperkt?
Arts  www.alphalog.nl