samaritan

Auteur Topic: samaritan  (gelezen 5816 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2005, 21:53:45
Ik denk dat alleen de laatste met de manual override BIG beperkt is. De andere twee zijn gewoon iets luxer dan de gemmidelde AED.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #11 Gepost op: 12 juni 2005, 22:32:20
Het gaat me ook om die ene met manual override...  ;)
Arts  www.alphalog.nl


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2005, 22:33:29
Ik denk dat alleen de laatste met de manual override BIG beperkt is. De andere twee zijn gewoon iets luxer dan de gemmidelde AED.
Klinkt logisch, die met manual override mag waarschijnlijk door de leek ook wel gebruikt worden zolang je maar van die knop afblijft.

Maar hij zal wel niet verkocht mogen worden omdat hij in deze uitvoering geen CE keur als AED zal krijgen vermoed ik.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


miv

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2005, 12:19:09
op www.veilig.nl worden alle 3de versies verkocht.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2005, 12:25:14
Gaat de BIG-wet tegenwoordig ook al over het gebruik van materialen en hulpmiddelen?  ???
Nooit van gehoord.  :-\
Sterker nog de BIG-wet gaat geen eens over ehv-ers!!
Lees de big-wet en diverse topics hier maar na.

Dus gebruik de AED en blijf van de manual override (mocht die er op zitten) af. :)


miv

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2005, 12:38:00
koop dan een simpelere versie bv 1 of 2 van de samaritan aed, bij versie 1 wel scherm maar geen ecg lijntje, dat is bij versie 2 wel. en het mooie is bij versie 1 / 2 zit geen manuel over ride!!!!!!

de samaritan aed is een mooi ding hoor, als accesoire kun je ook zon peli case bij kopen, echt vet stoer.!!!!


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2005, 14:31:10
Koop er inderdaad maar eentje zonder manual override. Als ik zo zie hoe weinig sommigen bakken van het werken met een gewone, simpele AED (gelukkig wel in een trainingssituatie) dan liever eentje zonder... ;D

Laten we de BIG discussie maar achter wege laten, komen we toch niet uit.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2005, 14:37:38
Ik denk eerder dat de BIG wet hier helemaal niet in voorziet...
Arts  www.alphalog.nl


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2005, 15:10:17
Dat waarschijnlijk ook niet, omdat EHBO'ers er niet duidelijk in vernoemd worden.


helm

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 13 juni 2005, 19:51:58
Ik zie dat ie maar tot 200J gaat ipv met 200J te beginnen en op te lopen tot 360J.  :-\ 
Ik heb niet zo'n vertrouwen in al die nieuwe AED handelaren. Access Cardiosystems is daar nl. een goed voorbeeld van, die bleek heel veel dummies verkocht te hebben ipv AED's, ook in Nederland!  :'(