Rode Kruis ontwikkelt EHBO-pasje voor alle Nederlanders

Auteur Topic: Rode Kruis ontwikkelt EHBO-pasje voor alle Nederlanders  (gelezen 21632 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2014, 23:35:01
Citaat van: RemcoV link=msg=1240893 date=1391031383
Als mijn Android telefoon in de vergrendeling staat kun je altijd op de knop Noodoproepen drukken. Je hebt dan naast 112/911 ook toegang tot de nummers die in het adressenboek als ICE contacten zijn gemarkeerd. Je moet je ICE dus als zodanig markeren en niet (alleen) onder die naam in je adressenboek zetten.

Remco
Hé, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.  :)


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #21 Gepost op: 30 januari 2014, 00:09:30
Ik denk dat velen dat niet weten, ga morgen eens kijken :D
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #22 Gepost op: 30 januari 2014, 18:04:35
ben daar laatst ook bij toeval achtergekomen  O0

Het mooie is dan ook dat als je vrouw belt er geen ICE in je scherm staat en anderen zich afvragen of de relatie ook zo koel is ;)

Voor wie het zoekt: als je een contactpersoon hebt geopend om te bewerken, kun je ze toevoegen aan de al bestaande groep ICE

Als daarna je telefoon vergrendelt is en je op 'noodoproep' klikt, zie je linksonder een poppetje met een zwaailicht: daaronder zitten de personen die je in de groep ICE hebt geplaatst. Je kunt er dan op klikken en dan worden ze gebeld zonder dat je de gegevens of het nummer kan zien.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #23 Gepost op: 30 januari 2014, 18:15:05
Handig om te weten, maar als 1% van alle HVérs dit weet dan lijkt me dat veel. Bovendien zijn er nog meer merken mobieltjes. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #24 Gepost op: 30 januari 2014, 23:24:17
En mijn Android heeft dat ook weer niet... Dus echt universeel is dat helaas(!) ook (nog?) niet...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #25 Gepost op: 25 februari 2014, 19:02:01
Ik vind dit persoonlijk geen goed plan. Op het moment dat ik een eerste lijns medische hulpverlening opstart vind ik medicijn gebruik niet heel relevant (wij als rode kruisers mogen zelfs amper een paracetamolletje uitdelen, dus gevaar voor rare medicatie combo's is er niet.) Een niet reanimeren verklaring ga ik ook niet heen zoeken, zodra er een AED tp is (wat in Nederland meestal sneller dan professionele hulp is) haal je automatisch de bovenkleding weg, dan tref ik op dat moment de penning of niet reanimeren tattoo vanzelf aan. En dat donorcodicil is iets voor een mortuarium, schouwarts of begrafenisondernemer. maar niet voor de directe hulpverlening op straat. Mijn persoonlijke mening is dus, geef het geld aan belangrijkere dingen uit!  98uiye
Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #26 Gepost op: 25 februari 2014, 23:01:27
Discusssie over NR tattoo samengevoegd met http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1246385


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #27 Gepost op: 25 februari 2014, 23:25:51
Citaat van: remung link=msg=1246362 date=1393351321
Op het moment dat ik een eerste lijns medische hulpverlening opstart vind ik medicijn gebruik niet heel relevant

Waarom vind je dat een medicatieoverzicht (en bijbehorende voorgeschiedenis) niet relevant zijn in de acute zorg?.. ::)


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #28 Gepost op: 26 februari 2014, 00:36:22
Citaat van: -Joost- link=msg=1246449 date=1393367151
Waarom vind je dat een medicatieoverzicht (en bijbehorende voorgeschiedenis) niet relevant zijn in de acute zorg?.. ::)

In het oogpunt van de gemiddelde rode kruiser binnen onze afdeling die een paar inzetten per jaar draait denk ik dat ze er niet veel aan hebben. Binnen de acute hulp door een huisarts of ambulance vind ik dit een ander verhaal.
Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


Draco

  • Anesthesioloog i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #29 Gepost op: 9 april 2014, 20:19:22
Voor een EHBO'er gaat dit niets toevoegen. Bij reanimatie start je natuurlijk gewoon en ga je niet opzoek naar een eventueel pasje. Ook aan de andere info heb je weinig.
Voor ambulance, SEH-arts, huisarts kan het wel zeer handig zijn. Dan moet de info natuurlijk wel actueel zijn. Stel je hebt een bewusteloos of verward slachtoffer, is het voor de artsen/plegen wel handig te weten wat iemand heeft, slikt en reanimatie/donorwensen.
Kortom, handige uitvinding als iedereen het zou gebruiken, maar voegt voor de EHBO niet veel toe