Middelbrand (schuur) Vliers - Dalen 14-01-2014

Auteur Topic: Middelbrand (schuur) Vliers - Dalen 14-01-2014  (gelezen 8264 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2014, 16:10:03
als aanvulling: Zijn alle TW's nu uitgeleverd, ook aan ZW Drenthe? Want bij de inzet van 4 stuks van de 9 (Wordt de SB ook tot de TW's gerekend?) wordt het wel krap. Hoogeveen heeft dan nog de SB en kan redelijk snel ter plaatse zijn, maar Coevorden is 20 minuten, en Nw Weerdinge minimaal 30 tot 35 minuten aanrijden.
Mister Livingstone, I presume?


Sarge

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2014, 16:22:40
Nee, post Emmen heeft een nieuwe SB en een nieuwe TW.
En als ik het goed heb staat de oude Mercedes SB er ook nog.
Intensive care verpleegkundige


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2014, 16:24:11
SB Wordt weg degelijk tot TW gerekend. Kijk maar naar Assen-Nevenpost bijvoorbeeld. Emmen heeft een TW + SB dus dan ligt 't weer anders. Dan zal men eerst de TW pakken. Mocht er dan nog een brand in Emmen uitbreken kan de SB echter prima assisteren.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2014, 16:29:42
Nu is volgens mij volgens de meldingen de SB van Emmen uitgerukt en staat dan de TW nog in Emmen.


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2014, 17:45:21
Citaat van: Sarge link=msg=1236835 date=1389712960
Nee, post Emmen heeft een nieuwe SB en een nieuwe TW.
En als ik het goed heb staat de oude Mercedes SB er ook nog.

Post Emmen heeft alleen een SB, tankwagens staan (wat gem. Emmen betreft) in Schoonebeek, Emmer-Compascuum en Klazienaveen.
Ook in Borger staat een tankwagen, restdekking ZO-Drenthe is dus nog ruimschoots aanwezig.
De oude Mercedes SB wordt niet meer ingezet.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2014, 17:47:38
Schuur in Dalen brandt af
Schuur in Dalen brandt af
H Meter
Gepubliceerd op 14 jan 2014
Citaat
Dalen -- Een grote schuur is dinsdagmiddag tot de grond toe afgebrand aan de weg Vliers in Dalen. Over de oorzaak is niets bekend. De brandweer schaalde op naar middelbrand omdat de naast de schuur staande panden rietgedekt waren. Met veel inzet kon het woonhuis worden behouden
Samen sterk in de hulpverlening!


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2014, 17:48:34
Citaat van: Walker link=msg=1236832 date=1389712203
als aanvulling: Zijn alle TW's nu uitgeleverd, ook aan ZW Drenthe? Want bij de inzet van 4 stuks van de 9 (Wordt de SB ook tot de TW's gerekend?) wordt het wel krap. Hoogeveen heeft dan nog de SB en kan redelijk snel ter plaatse zijn, maar Coevorden is 20 minuten, en Nw Weerdinge minimaal 30 tot 35 minuten aanrijden.

Nieuw-Weerdinge kan gedaan worden door Emmer-Compascuum, ligt vlak naast elkaar. Schoonebeek - Coevorden is ook maar een kilometer of 12 (FF uit het hoofd, weet het niet exact)


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2014, 00:55:17
inderdaad 3 tankwagens en 1 sb ingezet. Eerste TW als buffer naar beide ts`en en de andere 2 tw + 1 sb  pendelend. Restdekking is nog aanwezig in Schoonebeek, Hoogeveen, Klazienaveen, Emmer-Compas, Borger en 2de Exloermond.


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2014, 00:58:02
Er is intern wel besproken om in gevallen waarbij je veel Tw`s uit een gebied trekt er eentje naar het gebied te laten komen voor restdekking. Of dat in de praktijk ook gaat gebeuren weet ik niet.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2014, 09:25:46
Hoe lang achtereen heb je 3 pendelende tw's nodig bij zulke branden? Lijkt me dat als een brand langdurig deze inzet vraagt er ook een gwt opgebouwd kan worden als er eeen tweede brand bij komt die meerdere TW's vraagt. De kans dat er  3 branden tegelijk zijn die een veel water vragen is toch erg klein.