GRIP 1 (ontspoorde trein) baanvak Weesp - Hilversum 15-01-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (ontspoorde trein) baanvak Weesp - Hilversum 15-01-2014  (gelezen 34883 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2014, 17:02:27
PaulAnkersmit ‏@PaulAnkersmit 13m
Ik voel mij een soort van aapje. Binnenkant #ontspoorde #trein #Hilversum #ns

En de aapjes buiten  998765
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2014, 17:21:24
Gelukkig door de aanwezige wissels een relatief lage baanvaksnelheid. Al speculerend, gezien de rijrichting en de locatie, zullen de wissels nabij Hilversum Centraal een rol gespeeld hebben in de ontsporing. Einde speculatie...
A train can never carry as much as the track beneath it.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2014, 17:25:28
Fred Vellekoop ‏@fredvell 35s
De mogelijke oorzaak van de uit de rails gelopen trein: Een afgebroken wissel...
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2014, 17:27:23
Op een van de foto's op http://www.rtvnh.nl/nieuws/132729/Trein%20ontstpoord%20Hilversum is ook nog een stroomafnemer te zien die naar beneden is gekomen, zo lijkt het.

Overigens, m.b.t. de topictitel: in spoortermen is het een baanvak i.p.v. een spoorvak.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #24 Gepost op: 15 januari 2014, 17:32:25
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1237141 date=1389803243
Op een van de foto's op http://www.rtvnh.nl/nieuws/132729/Trein%20ontstpoord%20Hilversum is ook nog een stroomafnemer te zien die naar beneden is gekomen, zo lijkt het.

Overigens, m.b.t. de topictitel: in spoortermen is het een baanvak i.p.v. een spoorvak.
Ik kwam ook ergens tegen dat de bovenleiding beschadigd was, dus dat van die stroomafnemer klopt dan wel.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Reactie #25 Gepost op: 15 januari 2014, 17:34:06
Citaat van: bart007 link=msg=1237140 date=1389803128
Fred Vellekoop ‏@fredvell 35s
De mogelijke oorzaak van de uit de rails gelopen trein: Een afgebroken wissel...

Dit afgebroken wisselonderdeel zal eerder gevolgschade dan de oorzaak zijn.
A train can never carry as much as the track beneath it.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #26 Gepost op: 15 januari 2014, 17:40:08
Citaat van: Railchief link=msg=1237147 date=1389803646
Dit afgebroken wisselonderdeel zal eerder gevolgschade dan de oorzaak zijn.
Lijkt me zeer wel mogelijk, net als wanneer je nu een foto zou zien met een beschadigd wiel. Conclusies voor ons niet snel te maken, wel leuk als de foto's een deel van het verhaal vertellen.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


FredVellekoop

  • Fred_HelpDesk op LiveP2000.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • Samen bereiken we meer.
    • Monitor LiveP2000.nl
Reactie #27 Gepost op: 15 januari 2014, 17:49:18
Citaat van: Railchief link=msg=1237147 date=1389803646
Dit afgebroken wisselonderdeel zal eerder gevolgschade dan de oorzaak zijn.

Ik houd beide opties nog open naar wat we nu weten: oorzaak of gevolg.
Met vriendelijke groet, Fred Vellekoop * Op de chat van LiveP2000.nl bekend als Fred_HelpDesk *  Info bij sirenes? http://www.livep2000.nl/monitor/ of


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Reactie #28 Gepost op: 15 januari 2014, 17:56:07
Citaat van: FredVellekoop link=msg=1237156 date=1389804558
Ik houd beide opties nog open naar wat we nu weten: oorzaak of gevolg.

Inderdaad Fred, alle opties openhouden is het beste. Ervaring met dit soort ontsporingen leert dat oorzaak en gevolg soms honderden meters uit elkaar liggen.
A train can never carry as much as the track beneath it.


112hilversum

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #29 Gepost op: 15 januari 2014, 18:21:56
wanneer wordt de trein weggesleept. of het spoor terug gezet,