Toch klopt dit weldegelijk, en ik heb inmiddels wat voorbeelden gezien die veilig zijn gesteld.
Inderdaad is veiligheidsglas niet iets waar je direct aan kunt snijden, maar de combinatie van de sticker en de snelheid waar die dingen mee de auto worden ingeslingerd maken het toch wel risicovolle objecten. Dit is al een hele poos bekend, een aantal jaren geleden is dit zelfs tijdens instructie verteld.
Alles leuk en aardig, maar er wordt wel meer onzin tijdens "instructie" verkocht. Daar begint het topic ook mee...
De vraag is, of het in de praktijk ook daadwerkelijk zo is... Ik geloof er niet zo in.
JA, een sticker houdt de losse "veiligheidsglaskorrels" bij elkaar.
JA, alles met enige massa vliegt alle kanten op tijdens een goede aanrijding.
Die sticker kan dus ook best een eigen leven door de auto gaan leven en daar vervolgens "veiliggesteld" worden, maar om nou te beweren dat het een werpster wordt die door je stoel heen vliegt? Nee, dáár geloof ik echt niet in..
Veel interessanter dan de "ervaringen" van de rode tak, lijkt mij dan ook de eventuele ervaringen van de witte tak... Is er op dit hele forum een ambu-vpk te vinden die daadwerkelijk een keer letsel is tegengekomen die terug te leiden is op zo'n "werpster"?