Beste Defender,
als ik het zo bekijk ben je zowel een brandweerman en centralist je heb er dagelijks mee te maken, wanneer gaat dit een keer fout ik weet het niet, niemand weet het, alle wagens zijn betaald en kunnen in gezet worden, ter bescherming van de burger. nu ben ik een leek op het gebied van brandweer
, de burger heeft er geen bezef van wat er gebeurd, er is zoveel geld uit gegeven aan opleidingen en kennis, training enz. totdat het een keer gigantisch fout gaat en wie krijgt de schuld niet de mensen achter het bureau, maar de mensen op de werkvloer, neem nu het voorbeeld Urk, een goed korps met 2 tassen, 1 hv2, 1 duikvoertuig, 1 OGS, 1 MSA en een Poederblus aanhanger, wat blijft er over, 1 tas regio, 1 tas gemeente (of hoe je het noemt), 1 duikvoertuig ( die zal in de toekomst ook nog wel weg gaan) en een boodschappen auto. de msa staat op de veiling en de poederblus zal ook wel weg zijn of gaat weg. de motivatie en de kennis gaan verloren onder de vrijwilligers en wat kost het om een vrijwilliger op te leiden
. Ja waar gaat het geld naar toe. misschien de top. ik zou het wel weten als burger veiligheid dus hulpverlening in de breedste zin.