Ernstige zorgen over bezuinigingen brandweer Urk

Auteur Topic: Ernstige zorgen over bezuinigingen brandweer Urk  (gelezen 20892 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pieterurk

• Manschap A / Bv in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • www.ri-s.com brandwachten brandbeveiliging
    • www.ri-s.com
Reactie #30 Gepost op: 19 januari 2014, 14:47:30
Hierbij een mooi voorbeeld van de Grote brand aan de urkerweg.

redder

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 19 januari 2014, 15:29:32
Citaat van: Peter71 link=msg=1238044 date=1390138717
De boodschap komt duidelijk niet aan bij je.

Peter71, de boodschap is bij mij duidelijk binnengekomen  O0, we wachten af wanneer het fout gaat en gaan dan achterom kijken hoe het voorkomen had kunnen worden

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 19 januari 2014, 15:38:20
Citaat van: redder link=msg=1238060 date=1390141772
Peter71, de boodschap is bij mij duidelijk binnengekomen  O0, we wachten af wanneer het fout gaat en gaan dan achterom kijken hoe het voorkomen had kunnen worden
Als de brw Urk er gewoon voor zorgt dat beide TSen elke keer weer met 6 man op tijd de deur uit gaan/kunnen, hoeft er niets verkeerd te gaan. Dat is een kwestie van tijdig opschalen, heb je nog 1 TS nodig maak je middel brand krijg je je tweede TS erbij. Heb je dan nog mensen en materieel nodig is het aan de regio om daar invulling aan te geven. Zo ook voor de verdere waterwinning. Een MSA kan verrekte handig zijn, maar is ook maar beperkt in zijn kunnen. En je maakt mij niet wijs dat het slagen van een inzet afhankelijk is van het wel of niet in bezit hebben van een MSA.
Wees als korps blij en zuinig op de zaken die je nog hebt, en laat je niet teveel ontmoedigen over het feit dat er een MSA en een HV weggehaald zijn. Het is veel belangrijker om de 2 TSen die je in huis hebt, om die snel met 6 man te kunnen bemannen. En als je dat als korps nog steeds kunt waar maken is dat van veel grotere waarde. ;)

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 19 januari 2014, 15:59:12
Ik zit vol verbazing de berichten van Peter71 te lezen. In het ene topic schreeuwt ie moord en brand omdat de 2e TS uit "zijn" Blaricum verdwijnt omdat hij vind dat die nodig is. In dit topic wordt aangegeven (en bewezen in mijn ogen met argumenten en zelfs een foto) dat een MSA op Urk nodig is en nu "moet men niet zeuren". Een beetje meten met twee maten in mijn ogen.

Ik ben ook brandweerman in een plattelandsgemeente en veel open water met plezier- en beroepsvaart. Voor beide gevallen is een MSA/losse pomp erg hard nodig. Een MSA is vaak nodig voor de secundaire bluswatervoorziening.

Zet hem op Urk!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 19 januari 2014, 16:02:42
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1238066 date=1390143552
Ik zit vol verbazing de berichten van Peter71 te lezen. In het ene topic schreeuwt ie moord en brand omdat de 2e TS uit "zijn" Blaricum verdwijnt omdat hij vind dat die nodig is. In dit topic wordt aangegeven (en bewezen in mijn ogen met argumenten en zelfs een foto) dat een MSA op Urk nodig is en nu "moet men niet zeuren". Een beetje meten met twee maten in mijn ogen.

Ik heb jou geloof ik al een paar maal aan je verstand gepeuterd dat jij je eens moet verdiepen in de materie. En als je eens goed de moeite neemt om mijn berichten te lezen zul je duidelijk een boodschap vernemen in mijn berichten. Of moet ik je nu weer het hele A,B,C voor gaan houden??

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #35 Gepost op: 19 januari 2014, 16:05:24
Ook al is de MSA niet nodig. Dan nog kan de regio dat ding niet zomaar verkopen. Hij is helemaal niet van de brandweertop. Hij is van de Personeelsvereniging van Brandweer Urk zelf. En zij onderhouden 'm ook op eigen kosten.

Zonder overleg kan de regio zo'n MSA dan toch niet ineens verkopen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 19 januari 2014, 16:10:28
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1238071 date=1390143924
Ook al is de MSA niet nodig. Dan nog kan de regio dat ding niet zomaar verkopen. Hij is helemaal niet van de brandweertop. Hij is van de Personeelsvereniging van Brandweer Urk zelf. En zij onderhouden 'm ook op eigen kosten.

Zonder overleg kan de regio zo'n MSA dan toch niet ineens verkopen?
Klopt, dit had ook zeker netter aangepakt moeten worden, en inderdaad niet zomaar verkopen. ;)

Speedy

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 19 januari 2014, 16:33:18
Kan je voertuigen niet gewoon blijven behouden in plaats van ze weg te halen uit een post? Wat gebeurt er met de voertuigen? Je kan toch ook de voertuigen die je zou bezuinigen gewoon op de post laten staan, en deze gewoon niet vervangen en qua onderhoud minimaal in investeren... dus te kiezen voor 'uitmelken totdat het geld gaat kosten'. Zo'n MSA kan dan nog wel jaren mee toch?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 19 januari 2014, 16:39:05
Voertuigen die boventallig zijn worden of herplaatst op een post beetje afhankelijk van de leeftijd van het voertuig. En anders gaan ze gewoon de verkoop in zoals nu is gebeurt met die MSA. Op de post laten staan is inderdaad mogelijk. Die van ons staat ook nog steeds binnen, al wordt hij niet meer gebruikt. ;)

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 19 januari 2014, 16:40:28
Fijn de regionalisatie, zonder vooraf een inventarisatie te doen en met DE VRIJWILLIGERS ( het werkvolk ) te praten.

En ja een MSA van de vereniging verkopen, noemt men in de volksmond  diefstal van de vereniging en verduistering van het materiaal.

Nogmaals mensen jammer dat er zo weinig gesproken wordt tussen de beroeps en vrijwilligers als het gaat om gevoelens van de vrijwilligers, we hebben een mooi voorbeeld in Drente waarbij van het één op het andere moment het gehele korps werd ontmanteld.
Bij instappen begint de inzet.