Aanhoudingsvuur en Noodweervuur

Auteur Topic: Aanhoudingsvuur en Noodweervuur  (gelezen 14802 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

AVLS142

• Forum gebruiker
Gepost op: 16 januari 2014, 12:16:02
http://www.liveleak.com/view?i=39f_1389859045

Voor 'Amerikaanse begrippen' vind ik dat er best laat vuur geopend wordt...

sylvester1986

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2014, 19:20:07
Citaat van: Red link=msg=1233651 date=1388686606
Met de introductie van bodycams verschijnen er natuurlijk steeds meer beelden....
Zo ook deze.
http://www.liveleak.com/view?i=9db_1389855116
brrrtmn

Kan als schokkend worden ervaren.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2014, 19:52:17
Citaat van: AVLS142 link=msg=1237344 date=1389870962
http://www.liveleak.com/view?i=39f_1389859045

Voor 'Amerikaanse begrippen' vind ik dat er best laat vuur geopend wordt...

16-01-1980, wow, die waren hun tijd ver vooruit :P

AVLS142

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2014, 20:58:00
Ok, ik sta aan de walkant. Maar 5x borstpenetratie korte afstand omdat je zelf in je eentje het gevaar op zoekt? Komt wel erg trigger happy op mij over.. of ik moet cruciale info mislopen..

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2014, 21:03:06
Wat had hij anders moeten doen dan? Er wordt van de politie verwacht dat ze optreden. En hij had vele malen eerder al kunnen schieten als hij dat echt zo graag zou willen doen  

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2014, 21:08:50
Als hij eerder had geschoten had het wellicht niet tot noodweer hoeven te komen. Door terwijl de verdachte nog op afstand is een of meerdere schoten in het been te lossen kan je voorkomen dat de verdachte zo dichtbij komt dat je op de borst gericht moet schieten. Dat is ook de insteek van de IBT-lessen van tegenwoordig ipv vroeger. Toen was geweld nog vies.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

sylvester1986

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2014, 21:10:09
Citaat van: AVLS142 link=msg=1237464 date=1389902280
Ok, ik sta aan de walkant. Maar 5x borstpenetratie korte afstand omdat je zelf in je eentje het gevaar op zoekt? Komt wel erg trigger happy op mij over.. of ik moet cruciale info mislopen..
De agent is niet alleen, rond 1:25 hoor je de agent zeggen: "U zegt dat er hier geen achterdeur is?"
Vervolgens rond 1:47: "Ik heb je direct hier in huis nodig!" Rond 2:05 zie je een andere agent rennen, het lijkt er op dat deze op zoek was naar een achterdeur oid.

Bart v Wijk

• Arts
  • Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2014, 22:30:37
Volgens mij (leek) had dit ook anders gekund... (been, waarschuwingsschot, 1 schot )  

zoiets als subsidiariteit?

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2014, 22:44:12
Let wel dit is amerika en daar word er niet op de benen geschoten (weet niet of het wel geleerd word, maar heb nog nooit iemand op de benen zien schieten daar) en vaak ook meer geschoten omdat men daar echt voor het uitschakelen gaat. De agent wacht duidelijk tot er versterking in de buurt is en hij niet langer kan wachten (na een aantal keer aan roepen) aangezien de vrouw al direct verteld dat hij een mes heeft.

Dan stapt hij naar binnen om te kijken en kan het niet goed zien maar het lijkt alsof hij eerst het mes op zijn pols heeft. Dan heb je dus een suicide poging en dat is altijd lastig om op te acteren. Uiteindelijk loopt de persoon op de agent af en na diverse waarschuwingen word er geschoten.

Had dit anders gekunt, ja zelf had ik gedacht dat hij een taser zou pakken. Weet niet of deze agenten daarmee uitgerust waren, maar in mijn ogen is een taser een goed alternatief in dit soort situaties. Moet die natuurlijk wel beschikbaar zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2014, 22:45:25
Citaat van: Bart v Wijk link=msg=1237498 date=1389907837
Volgens mij (leek) had dit ook anders gekund... (been, waarschuwingsschot, 1 schot )  

zoiets als subsidiariteit?
Waarschuwingsschot in een woning met overal kans op afkaatsers is niet bepaald wenselijk. Bovendien weet je ook niet wat er achter de houten wanden zit dus het zou vervelend zijn als je kogels bij de buren naar binnen gaan.

Het is voor ons allen makkelijk praten, en laat ik voorop stellen dat iedere diender anders zou optreden. Het is natuurlijk wel zo dat 1 schot, of een schot in het been ook riskant is. Het is maar de vraag of iemand gelijk stopt met zijn voorwaartse beweging, en als jij die paar seconden gaat afwachten kan hij toch opeens bij je staan.

En dan is dit ook nog eens in een ander land. In Nederland leren/oefenen we ook in het schieten op benen. Ik vraag me af of daar in Amerika uberhaupt aandacht voor is. De term gedifferentieerd noodweervuur zullen ze wel niet kennen.

Ik vraag me overigens ook af of ze daar de term waarschuwingsschot kennen. We redenen dus weer ontzettend vanuit ons eigen landje en verplaatsen ons niet in de situatie daar.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.