Volgens mij (leek) had dit ook anders gekund... (been, waarschuwingsschot, 1 schot )
zoiets als subsidiariteit?
Waarschuwingsschot in een woning met overal kans op afkaatsers is niet bepaald wenselijk. Bovendien weet je ook niet wat er achter de houten wanden zit dus het zou vervelend zijn als je kogels bij de buren naar binnen gaan.
Het is voor ons allen makkelijk praten, en laat ik voorop stellen dat iedere diender anders zou optreden. Het is natuurlijk wel zo dat 1 schot, of een schot in het been ook riskant is. Het is maar de vraag of iemand gelijk stopt met zijn voorwaartse beweging, en als jij die paar seconden gaat afwachten kan hij toch opeens bij je staan.
En dan is dit ook nog eens in een ander land. In Nederland leren/oefenen we ook in het schieten op benen. Ik vraag me af of daar in Amerika uberhaupt aandacht voor is. De term gedifferentieerd noodweervuur zullen ze wel niet kennen.
Ik vraag me overigens ook af of ze daar de term waarschuwingsschot kennen. We redenen dus weer ontzettend vanuit ons eigen landje en verplaatsen ons niet in de situatie daar.