Uitspraak rechter: in rekening brengen administratiekosten is rechtmatig

Auteur Topic: Uitspraak rechter: in rekening brengen administratiekosten is rechtmatig  (gelezen 12945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Christian, voor het verbeteren van wegen is toch wegenbelasting in het leven geroepen? Als je die €6,00 wil gebruiken, dan misschien voor het verbeteren van het ICT gebeuren bij de politie. Wat ik wel jammer vind is dat men de boetes niet verlaagt als bijvoorbeeld 2 jaar lang de snelheidsovertredingen afnemen, laat de positieve werking dan ook zien aan de burgers.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
@12000RGS ik heb het niet over de straatdienders(die doen in mijn ogen niks fout), maar zo als een mede forummer al omschreef de hogere legerleiding en dan vooral de kant van OM en Rechterlijke macht.

En over bekeuringen als ik ze terecht krijgt...dan betaal ik ze gewoon en zal ik geen bezwaar starten om alleen maar tijd van een OVj op te slokken zodat uiteindelijk het geld verloren is aan een rechtzaak en de rest. Het is juist de dubbele straf die je met admin kosten krijgt.

Volgens mij mag dat niet, en als je naar EHRM zou gaan zou het me niks verbazen dat ze het nog verliezen.
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Christian, voor het verbeteren van wegen is toch wegenbelasting in het leven geroepen? Als je die €6,00 wil gebruiken, dan misschien voor het verbeteren van het ICT gebeuren bij de politie. Wat ik wel jammer vind is dat men de boetes niet verlaagt als bijvoorbeeld 2 jaar lang de snelheidsovertredingen afnemen, laat de positieve werking dan ook zien aan de burgers.

Klopt Sylvester, daar betaal ik 154 per kwartaal voor, die 6 euro mogen ze van mij erbij doen. Verbeteren van de ICT met dat geld...ik ben voor !  0098 Tsjaa dat laatste...ik merk dat Duitse familieleden alle kleuren van de regenboog sch**ten (rustig rijden) zodra ze richting Amsterdam komen, doordat de boetes in Nederland zo hoog zijn. Verlaging van bedragen, ik weet niet of je dan gewenst effect krijgt.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
En over bekeuringen als ik ze terecht krijgt...dan betaal ik ze gewoon en zal ik geen bezwaar starten om alleen maar tijd van een OVj op te slokken zodat uiteindelijk het geld verloren is aan een rechtzaak en de rest. Het is juist de dubbele straf die je met admin kosten krijgt.

Volgens mij mag dat niet, en als je naar EHRM zou gaan zou het me niks verbazen dat ze het nog verliezen.

Als je je had verdiept in het hele gebeuren rond administratie kosten of de uitspraak van het hoger beroep had gelezen, dan wist je dat het Europese hof (in een andere zaak) bevestigd heeft dat men administratiekosten mag rekenen voor lichte overtredingen:

Citaat
Het Europees Hof voor de rechten van de mens heeft geoordeeld dat het EVRM niet in de weg staat aan de administratieve afdoening van lichte overtredingen (EHRM 21 februari 1984, Öztürk, LJN: AC9954; NJ 1988, 937 gepubliceerd op rechtspraak.nl)

Je hebt natuurlijk recht op je eigen mening, maar pas op dat je politie, justitie en rechtelijke macht niet op 1 hoop gooit.  Dat zijn wel degelijk 3 verschillende organisaties...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #44 Gepost op: 29 januari 2014, 23:42:35
We krijgen nu wel iets terug van de opbrengsten van de administratiekosten  ;)

Digitaal in beroep tegen verkeersboetes

http://www.om.nl/actueel/nieuwsberichten/@162206/digitaal-beroep/
27 januari 2014

Vanaf maandag 27 januari is het mogelijk online in beroep te gaan tegen een verkeersboete. De Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) opent het Digitaal Loket Verkeer waarmee degene die een Mulderbeschikking hebben ontvangen, in een paar eenvoudige stappen een volledig beroep in kunnen dienen. Gemakkelijk, snel en papier- en postzegelloos. Via www.om.nl/verkeer kan worden ingelogd met DigiD en het CJIB-nummer van de beschikking.

In het loket doorloopt de betrokkene een vast aantal stappen, toegespitst op het soort boete. Gevraagd wordt waarom iemand het niet eens is met de beschikking. De betrokkene krijgt daarbij de gelegenheid argumenten aan te voeren en bewijsstukken toe te voegen (door documenten te uploaden). Als de flitsfoto's online door de politie beschikbaar zijn gesteld, dat is in ongeveer de helft van het land geregeld, dan zijn deze ook in het OM-loket opvraagbaar. Ook deze foto's kunnen worden toegevoegd aan het beroep.

Het Digitaal Loket Verkeer past in het streven van de Rijksoverheid waar mogelijk digitaal met burgers te communiceren. Gelijktijdig verwacht het OM door het verminderde papierwerk efficiënter te kunnen werken.

Samenwerking Justitieketen
Het Digitaal Loket Verkeer is een samenwerking in de Justitieketen tussen het Openbaar Ministerie, het Centraal Justitieel Incassobureau en de politie.
Samen sterk in de hulpverlening!


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #45 Gepost op: 30 januari 2014, 13:45:25
Gaan de administratiekosten dan ook omlaag nu? ::)


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #46 Gepost op: 30 januari 2014, 17:00:48
Citaat van: Frank. link=msg=1240979 date=1391085925
Gaan de administratiekosten dan ook omlaag nu? ::)

Nee joh, er komt straks gewoon een cybertoeslag voor in de plaats.
Die is natuurlijk nodig om de kosten te dekken voor het afslaan van cyberaanvallen door "digitale snelweg"misbruikers...... ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten