Wat een aggressie... Wie heeft het over midden op de snelweg? Denk je dat ik zo idioot zou zijn ook maar één stap te zetten op de rijbaan? In de gegeven casus, dus druk en een persoon die middenop de rijbaan staat zou ik hem niet zomaar aan zijn lot overlaten. Hij komt daar tenslotte nooit zelf op een veilige manier weg. Dus de politie bellen en die persoon laten weten dat hij vooral geen domme dingen moet proberen. Moet je je voorstellen dat je tussen 2 stromen hardrijdend verkeer staat, zonder mobiel in je zak, en je wil daar weg... Op een gegeven moment wagen mensen het er gewoon op. En dat wil ik voorkomen op deze manier.
Zelf de snelweg oversteken is het achterlijkste wat iemand ooit zou kunnen doen natuurlijk.
lees even wat je zelf schrijft,je bent inderdaad zo idioot om op de rijbaan te gaan lopen
Wout
Erelid
Geslacht:
Re: persoon in de middenberm van de snelweg
« Antwoord #28 Gepost op: 18 juni 2005, 00:56:37 »
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zou stoppen op de vluchtstrook, 112 bellen en teruglopen om tegen de persoon te zeggen dat hij zich g*dverd*mme niet moet bewegen. Als de rijstrook wordt afgezet zou ik best bereid zijn de politie een omweg te besparen door zelf om te keren (via de afrit natuurlijk) en de persoon op de (afgezette) rijstrook op te pikken en mee te nemen naar de dichtstbijzijnde benzinepomp of bushalte. Ik durf het niet aan de persoon daar te laten staan wachten op de politie, hij wil daar toch op een gegeven moment weg... En dat hij 1x drie rijstroken heeft gehaald wil voor mij niet zeggen dat hij de tweede drie ook haalt.
Beter 10 minuutjes vrije tijd kwijt en die persoon op een veilige(!!) manier van de vluchtstrook halen dan doorrijden en het risico lopen dat er een ernstig ongeluk gebeurt dat ik had kunnen voorkomen.