Agente neergeschoten in Scheveningen

Auteur Topic: Agente neergeschoten in Scheveningen  (gelezen 4749 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sven

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 14 juni 2005, 15:12:44
Een dienstwapen is altijd doorgeladen. Weet niet waar die woordvoerder het vandaan haalt dat dat niet zo is.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 14 juni 2005, 16:32:31
Een dienstwapen is altijd doorgeladen. Weet niet waar die woordvoerder het vandaan haalt dat dat niet zo is.

Dat moet je ook niet zo zeggen, maar:

het zou niet zo kunnen zijn dat het dienstwapen niet doorgeladen was.  ???

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #22 Gepost op: 14 juni 2005, 21:47:16
Dat moet je ook niet zo zeggen, maar:

het zou niet zo kunnen zijn dat het dienstwapen niet doorgeladen was. ???

Henk
Alle scholing die je met je wapen krijgt is gebaseerd op het feit dat ie doorgeladen is.... Amstinstructie/vuurwapeninstructie.... ik zou me ook niet lekker voelen met een niet doorgeladen wapen.....dat zijn net de seconden die te lang kunnen duren als het erom spant ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 14 juni 2005, 22:39:49
Eens, maar er is dan toch nog wel zo'n palletje dat je beter nog niet om kan zetten, tenzij je echt van plan bent te schieten, met het wapen bij voorkeur van je afwijzend dan wel te verstaan.

 :-\ Hoewel, dat palletje kost ook weer een kostbare seconde natuurlijk...

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #24 Gepost op: 14 juni 2005, 22:43:50
Eens, maar er is dan toch nog wel zo'n palletje dat je beter nog niet om kan zetten, tenzij je echt van plan bent te schieten, met het wapen bij voorkeur van je afwijzend dan wel te verstaan.

 :-\ Hoewel, dat palletje kost ook weer een kostbare seconde natuurlijk...

Henk
Bij de Walther P5 zit er inderdaad nog een "externe veiligheid op"....een "palletje" zogezegd. Bij de Glock 17 is dat niet het geval, er zit wel een slagpinveiligheid, een valveiligheid en een trekkerveiligheid op... zodat je alleen als je je vinger goed op de trekker hebt de trekker naar achteren kunt halen... maar een "palletje"zit er niet op mijn wapen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 14 juni 2005, 23:09:39
volgens mij hadden de oude P5 problemen met de slagpin die bij het vallen van het wapen (op een bepaalde manier) tot gevolg had dat het wapen afging. Volgens mij zijn daarna de wapens zo gemodificeerd dat slagpinveiligheid ingebouwd/verbetert is.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft de walther P5 geen veiligheidspal. Bij het eerste schot is meer 'kracht' nodig om het wapen af te vuren.

Foto's en artikelen op: http://www.arrestatieteam.nl/artikelen/waltherp5fotos.php

Dat er geen veiligheidspal is is te lezen op:
http://www.arrestatieteam.nl/arrestatieteam/uitrusting/waltherp5.php

Ook informatie in het engels:
http://remtek.com/arms/walther/model/p5c/


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #26 Gepost op: 15 juni 2005, 00:43:39
foutje bedankt...gelukkig hoef ik niet met een P5 de straat op..zou een mooi zooitje worden ;)

Heb em 1x in mijn handen gehad en 10 patronen mee geschoten....en das ook al weer ff geleden...weet nog wel dat ik em maar ingewikkeld vond naast de simpelheid van "mijn" Glock... Wel een zuiver wapen iig.....eerste schot is goed....tweede vliegt eruit voor je er erg in hebt... tenminste...bij mij ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #27 Gepost op: 20 juni 2005, 12:22:07
Is er al iets meer bekend rondom deze zaak??