Ook in gasfase, en is er oorzaak van dat de hitte nog een keer zo hoog wordt. En geloof me, midden in een stoombad staan is geen pretje, paar maal aan den lijve mogen ervaren.
De werkelijke temperatuur in de ruimte zal dalen als gevolg van de blussing. De gevoelstemperatuur stijgt wel en een belangrijke factor daarbij is dat de stoom door het bluspak heen dringt.
Kom regelmatig bij het Bocas. Volgens mij is de hele opzet dat je in de nozzle container je techniek en straalpijpvoering kan oefenen. Je kunt dit in een korte tijd heel veel keren beoefenen. In een flashover container is dat op die manier bijna niet te doen omdat je elke keer weer de container moet opstoken. In de flashovercontainer kun je dan die techniek in de praktijk brengen.
Natuurlijk, dat is geen doen. Men moet zich echter wel realiseren dat de verschijnselen niet dezelfde zijn als bij een flashover
Hehe, ik bedoel natuurlijk gecontroleerd water inbrengen door te pulseren:) Er vanuit gaand dat de rookgaslaag nog niet tot ontbranding gekomen is:). Als je dan 10 tallen liters water in de rookgaslaag gaat inbrengen en dat water verdampt per liter tot 1700-3500 liter stoom, ben je niet happy .
Pulseren moet je doen voordat een flashover op kan treden. Dan 'controleer' je de rookgassen. Op het moment dat een flashover (ruimtebreed) over je heen komt kan je alleen proberen met zoveel mogelijk (en continu!) water de vlammen terug te dringen en ervoor te zorgen dat je weg kan komen (hetzij met een waterscherm, hetzij met de slepende beweging in de rooklaag). Voor pulseren is er zeer waarschijnlijk niet genoeg tijd.