Ook een mooie vind ik. Heb je nu een mooiere of juist niet??
Kun je me trouwens vertellen welke onderdelen van RWS wagens met een witte achtergrond gebruiken en welke een gele?
Ik weet wel dat brugwachters en dergelijke een witte hebben en wegbeheerders een gele, maar hoe zit dat nu precies?
Je zult ongetwijfeld iets hebben opgevangen over reorganisatieplannen....
In grove lijnen is het zo, dat uitvoerende taken, die direct hun taak als droge dan wel natte wegbeheerder uitvoeren, met gele auto's rijden. In praktijk dus sommige functies bij de dienstkringen. Regionale directies, overige diensten/directies (zoals bijvoorbeeld in mijn geval de Bouwdienst) en sommige (beleids-)functies bij dienstkringen, die dus geen directe wegbeheerdersfunctie hebben, rijden in wit. Over het algemeen zijn ook "poolauto's" wit.
Je zult een zwaailamp ook eerder op een gele auto aantreffen dan op een witte.
Maar ja, dat zegt niet alles. Zo heb ik bij de ene dienstkring wel eens een bepaalde functionaris in een gele 4x4-puck-up zien rijden, terwijl zijn evenknie bij een andere dienstkring in een wit stadsautootje reed. Het is allemaal behoorlijk afhankelijk van de interpretatie van de vervoerscoördinator van de betreffende directie.
De groeten van
Joop