Puma in de veluwe?

Auteur Topic: Puma in de veluwe?  (gelezen 10001 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2005, 11:22:43
Heb net een stukje uit de telegraaf gelezen dat ze ook sporen hadden aangetroffen en aangevreten wil, dus ik denk dat je ervan uit kan gaan dat het hier geen grap is, of er moet iemand wel heel erg veel moeite doen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2005, 11:26:51
Ik denk dat hij door jagers is vrijgelaten om sneeuwwitje te pakken  ;) ;) ;D ;D

----------------------------------

http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=588918/sc=a729f3

Zoektocht naar poema op Veluwe gaat door
 
Gepubliceerd op woensdag 15 juni 2005
 
Politie, jachtopzieners en de marechaussee gaan woensdag op volle sterkte door met zoeken naar een mogelijk
loslopende poema in de Veluwse bossen rond Ede.
De politie waarschuwt wandelaars en fietsers dringend het gebied te mijden, aangezien deskundigen hebben gewaarschuwd dat de poema gevaarlijk kan zijn, zegt een woordvoerder.

Het is nog volstrekt onduidelijk waar de poema vandaan is gekomen. Bij de politie heeft zich nog niemand gemeld die zo'n huisdier kwijt is. Het staat vast dat het dier niet recent is ontsnapt uit een dierentuin.

Roofdierenopvang Pantera denkt dat het misschien om hetzelfde dier gaat dat enkele jaren geleden in Brabant en Limburg ook al is gesignaleerd. Volgens Pantera is jacht op dit dier zinloos, aangezien hij te snel en te slim is om zich te laten vangen, aldus een woordvoerder woensdagmorgen


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #12 Gepost op: 15 juni 2005, 11:43:54
Zo'n beest moet je gewoon laten lopen en niet neerschieten.

Je schiet een verwarde bejaarde toch ook niet neer als hij ontsnapt uit een bejaardenhuis?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 15 juni 2005, 11:45:45
maar die valt ook geen joggers aan, maar dan nog, ze kunnen em toch verdoven en volgen met warmtebeeld?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2005, 11:54:59
Ik vind ook dat ze het dier niet moeten doden.  >:(
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


ikke

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2005, 11:57:59
als ze hem vinden vindt ik het reeler dat ie wordt verdoofd en overgbracht naar een dierentuin ofzo dan gedood, het dier heeft geen mensen aangevallen en loopt dus waarschijnlijk al jaren rond in nederland.. ;) Lekker laten lopen of verdoven en naar een dierentuin dus! ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2005, 12:00:45
Verdoven is volgens de politie niet mogelijk. Je moet er dan te dicht bij komen.
Verder zullen ze vast voldoende deskundigen inschakelen.
Politie gaat niet zomaar een dier doodschieten.
Eigen veiligheid gaat voor.

Het is wat gemakkelijk om de politie (lees trouwens Marechaussee) de schuld te geven. Degene die het dier los heeft laten rondlopen is de dader.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #17 Gepost op: 15 juni 2005, 12:02:20
wat moet eigen iemand met zon beest in prive bezit
flappus  niet elke verandering is een verbetering


ikke

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 15 juni 2005, 12:13:16
Verdoven is volgens de politie niet mogelijk. Je moet er dan te dicht bij komen.
Verder zullen ze vast voldoende deskundigen inschakelen.
Politie gaat niet zomaar een dier doodschieten.
Eigen veiligheid gaat voor.

Het is wat gemakkelijk om de politie (lees trouwens Marechaussee) de schuld te geven. Degene die het dier los heeft laten rondlopen is de dader.
hmm.. aan dat dichter bij komen had ik niet gedacht.. maar ik denk niet dat iemand de marechausse de schuld geeft voor wat dan ook hoor ;) ik bedoel maar, het is jammer om zo'n mooi dier te moeten schieten terwijl deze eigenlijk niemand kwaad doet en misschien al wel jaren in Nederland rondloopt..
wat moet eigen iemand met zon beest in prive bezit
Zo'n dier moet je idd niet in bezit hebben, dat is onverantwoord.. wat dat betreft heb je echt groot gelijk! Zo iemand moeten ze erop wijzen dat het heel erg gevaarlijk is om wilde dieren te houden of los te laten en daarvoor op zijn minst een flinke boete geven


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #19 Gepost op: 15 juni 2005, 12:21:02
ik heb wel gehoord dat hij mogelijk uit een dierentuin in limburg komt, want daar is een aantal jaar terug een puma ontsnapt en nooit teruggevonden