Puma in de veluwe?

Auteur Topic: Puma in de veluwe?  (gelezen 10014 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #20 Gepost op: 15 juni 2005, 12:38:31
En ik heb gehoord dat ie afkomstig is van een particulier  :P

Er is geen 1 dierentuin die een puma mist, vandaar.....

en ik vind het trouwen belachelijk dat ie wordt doodgeschoten,je kunt hem makkelijk verdoven...mjah zal wel weer te duur zijn :-X


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #21 Gepost op: 15 juni 2005, 12:57:25
Doodschieten dat beest!

Levensgevaarlijk. Verdoven zal echt geen optie zijn. Je kan niet dichtbij genoeg komen en je hebt kans dat de verdoving niet eens voldoende werkt.

Dan loopt hij nog langer rond. Jullie vergeten volgens mij hoe gevaarlijk zo'n dier wel niet is en dan de veluwe erg populair is voor joggers en dagjesmensen.
De kans dat hij die mensen aanvalt is gewoon erg groot. Jachtopzienders hebben ook al aangevreten wild gevonden. En als hij al jaren rond loopt komen er niet eens zoveel meldingen binnen, dus die kans schat ik erg klein.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 15 juni 2005, 13:42:45
Doodschieten dat beest!

Levensgevaarlijk. Verdoven zal echt geen optie zijn. Je kan niet dichtbij genoeg komen en je hebt kans dat de verdoving niet eens voldoende werkt.

Een Puma is en blijft een roofdier,en zal zich als eerst te goed doen aan wild.Trouwens dat doetie al,ik kan me niet voorstellen dat dat beest een paar dagen zonder eten kan.

Verdoven is geen optie,aangezien je dan stress veroorzaakt bij het dier.Stress veroorzaakt een adrenalinekik,waardoor het verdovingsmiddel niet of nauwelijks zal werken.Je zult dus het beest moeten achtervolgen,om hem vol te pompen met verdovingsmiddel.
Ik kan me niet voorstellen dat het dier het fijn vindt al die pijltjes in zijn lijf,wordt hij boos.En dan heb je een serieus probleem.

de volgende reden dat die Puma neer zal worden geschoten is,dat hij ECHT wild is.Hij komt niet uit een dierentuin,waar hij gewent is om gevoert te worden.Hij heeft geen tafelmanieren zullen we maar zeggen  :-X


Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #23 Gepost op: 15 juni 2005, 15:24:47
Verdoven of niet, de manier waarop het nu aangepakt wordt lijkt me ook niet de (juiste) oplossing...

Met tientallen mensen en de bijbehorende luidruchtige voertuigen over de hei speuren naar een schuw dier heeft helemaal geen zin. Een puma zal zich ver uit de buurt van dit gebeuren houden. Daarnaast zal de stress bij een opgejaagd roofdier meer kwaad dan goed doen.

Ik denk dat het dier het beste te vangen is met een klein team van deskundigen.
Virus checking completed: All viruses functioning normally.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 15 juni 2005, 15:26:26
het allerlaatste nieuws,het jagen op de Puma heeft geresulteerd in dat dagjesmensen massaal daar naar toe zijn gegaan om een glimp van het dier op te vangen.
En ze willen em eerst proberen gewoon te vangen  ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #25 Gepost op: 15 juni 2005, 15:30:35
het allerlaatste nieuws,het jagen op de Puma heeft geresulteerd in dat dagjesmensen massaal daar naar toe zijn gegaan om een glimp van het dier op te vangen.
En ze willen em eerst proberen gewoon te vangen  ;)
Ik wens al die dagjesmensen veel succes  :-X


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #26 Gepost op: 15 juni 2005, 15:38:16


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 15 juni 2005, 15:39:40
http://www.rtvgelderland.nl/NIEUW2/teletekst/teletekst.php?page=111

zoektocht gestaakt!
ja gek he,met al die gasten die daar gaan kijken wordt elk konijn in ene een Puma  :-X


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #28 Gepost op: 15 juni 2005, 18:59:37
Ben ik ff blij dat ik hier in Ede op 8 hoog woon  ;D :P
Nurse powerrrrr


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #29 Gepost op: 15 juni 2005, 19:00:57
Ben ik ff blij dat ik hier in Ede op 8 hoog woon  ;D :P
Dat soort beesten zijn proffesionals als het op klimmen aankomt hoor.  ;)