Puma in de veluwe?

Auteur Topic: Puma in de veluwe?  (gelezen 10009 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #70 Gepost op: 16 juni 2005, 21:18:09
whoehehahaa, onder buro :laugh:
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


firemanr

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 17 juni 2005, 02:30:17
Die lopen tegenwoordig toch allemaal in het wild rond, dus misschien komen ze elkaar wel tegen..... ::) ::) ;D


guest1564

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 20 juni 2005, 11:54:08
Poema weer enkele malen waargenomen

Uitgegeven: 20 juni 2005 11:05
Laatst gewijzigd: 20 juni 2005 11:07

EDE - Diverse mensen hebben in het afgelopen weekeinde sporen van de loslopende poema op de Veluwe gezien. Volgens medewerkers van de stichting Pantera, die proberen het roofdier levend te vangen, gaat het om waarheidsgetrouwe sporen. Pantera wil niet zeggen of er ook al daadwerkelijk jacht op het dier is gemaakt.

De gemeente Ede heeft het roofdierenopvang Pantera donderdag ingehuurd, nadat een intensieve speurtocht op de Ginkelse Heide door politie, marechaussee en jachtopzieners in de dagen daarvoor geen resultaat had gehad. Medewerkers van Pantera komen pas in de actie als er een actuele melding van het dier wordt gedaan.


Hoe zij dan precies te werk gaan blijft vooralsnog geheim, maar directeur A. van der Valk van Pantera garandeerde vorige week dat hij kans zou zien het beest te verdoven. Als de poema levend wordt gevangen, wil Ouwehands Dierenpark in Rhenen zich over het roofdier ontfermen.
www.nu.nl


guest1564

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 23 juni 2005, 12:50:48
Pantera toont foto's katachtige

Uitgegeven: 23 juni 2005 11:41
Laatst gewijzigd: 23 juni 2005 12:44

APELDOORN - De stichting Pantera heeft de eerste foto's van de poema die op de Veluwe zou rondlopen getoond. Op de vage beelden is te zien hoe een katachtig dier door een groen veld loopt.
Volgens Pantera zou het dier vermoedelijk een kruising zijn tussen een poema en jaguar. Het dier zou gesignaleerd zijn in de buurt van Apeldoorn. De foto's zijn woensdagochtend genomen toen het dier voor het laatst is waargenomen.
Pantera staakt vanaf vrijdag de intensieve zoektocht naar het dier wegens gebrek aan financiële middelen.
Bron ww.nu.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #74 Gepost op: 23 juni 2005, 12:52:54
als dat een puma is ben ik een hond ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


guest1564

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 23 juni 2005, 12:55:11
Het is ook een kruizing tussen een poema en een jaguar.... ::) ::)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #76 Gepost op: 23 juni 2005, 13:55:12
als dat een puma is ben ik een hond ::)

Begin maar vast te blaffen dan ;D


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #77 Gepost op: 23 juni 2005, 15:43:38
Volgens mij lijkt het meer op een echte rashond  :laugh: ;D


miv

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 23 juni 2005, 16:01:31
voor een hond is de staart te lang, die sleept op de grond, (www.rtlnieuws.nl) , maar de poten zijn wel erg kort, ik snap 1 ding niet, iemand heeft gemeld dat er een puma rond loopt, dat was dus niet de eigenaar , want ze weten niet van wie die is, maar hoe weten ze toen al meteen dat het een puma was, dat zie je toch, als ze hem bijna nooit zien, een keer een omstander, ik denk dat wel iemand heeft gemeld dat ie zijn puma kwijt is, lijkt me