GRIP 1 Zeer grote brand (Rijnsbergen Liebrechts) Unieweg - Zaltbommel 26-01-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Rijnsbergen Liebrechts) Unieweg - Zaltbommel 26-01-2014  (gelezen 68452 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

GLZ

• Senior gebruiker
Leuk filpmje van het brandende gebouw vanuit een drone:
Brand bij Van Rijnsbergen-Liebregts

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Had volledig uit laten branden in eerste instantie niet veel minder overlast veroorzaakt? (en mischien goedkoper voor onze samenleving?)

GLZ

• Senior gebruiker
Citaat van: JJ75 link=msg=1241379 date=1391256052
Had volledig uit laten branden in eerste instantie niet veel minder overlast veroorzaakt? (en mischien goedkoper voor onze samenleving?)
Hoe lang duurt het om 3500 ton afval te laten opbranden? Dat kan weken duren en daar moet de brandweer ook de zaak onder controle houden. De stank en koolmonoxide etc zouden niet makkelijk te accepteren zijn voor de bevolking denk ik.

redder

• Forum gebruiker
ff een vraag misschien dat die al eerder is gesteldt,   98uiye als je zo'n loods of hal nu vol pomp met schuim is dat geen optie lijkt me beter dan de hoeveel heden bluswater wat er nu voor gebruikt word. of zie ik dit verkeerd.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Hoe werkt schuim?

Stel eerst die vraag en kijk dan eens wat de mogelijkheden zijn voor deze casus.

GLZ

• Senior gebruiker
Het betrof een smeulbrand in die berg afval, kennelijk was er genoeg temperatuur, brandstof en zuurstof in die berg aanwezig. Er is wel schuim gebruikt en dat werkte. Waarschijnlijk is het doordringend vermogen van het SVM een factor geweest.

SjoerdvR

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
    • Mijn fotografie site
Wat ik mij dan afvraag: in de laatste 5 seconden van eerder gepost filmpje (drone boven gebouw) zien wwij dat de bevelvoerder van de brandweer het apparaat staat op te wachten. Ik zie hem niet bij het opstijgen. Weet iemand hier meer van? Was het illegaal?

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: SjoerdvR link=msg=1241559 date=1391342878
Wat ik mij dan afvraag: in de laatste 5 seconden van eerder gepost filmpje (drone boven gebouw) zien wwij dat de bevelvoerder van de brandweer het apparaat staat op te wachten. Ik zie hem niet bij het opstijgen. Weet iemand hier meer van? Was het illegaal?

Illegaal of niet, de bevelvoerder ziet er blijkbaar een voordeel in, en ik kan hem geen ongelijk geven.
Je weet nooit wat je te zien krijgt op de beelden en misschien heeft de drone meer gezien dan de bev. vanuit de HW....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1241604 date=1391359889
Illegaal of niet, de bevelvoerder ziet er blijkbaar een voordeel in, en ik kan hem geen ongelijk geven.
Je weet nooit wat je te zien krijgt op de beelden en misschien heeft de drone meer gezien dan de bev. vanuit de HW....

Dat kan inderdaad goed waar zijn. Dacht dat er ergens een topic te vinden was over het gebruik van drones (door de hulpdiensten zelf).
Die camera heeft een goede kwaliteit, dat moet ik zeggen.

Over de samenwerking Defensie & Veiligheidsregio, ik vind dat dit soort dingen juist moet kunnen. Heeft naar mijn mening ook te maken met de taken van Defensie (Veiligheid van eigen burgers).
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

GLZ

• Senior gebruiker
Het gebruik van drones schijnt legaal te zijn binnen een aantal voorwaarden, het mag bijvoorbeeld niet beroepsmatig gebeuren, niet bij een luchthaven, max. hoogte 450m, binnen zichtafstand vand e bediener vliegen etc.
Het maken van luchtopnames is formeel niet toegestaan zonder vergunning.