GRIP 1 Zeer grote brand (Rijnsbergen Liebrechts) Unieweg - Zaltbommel 26-01-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Rijnsbergen Liebrechts) Unieweg - Zaltbommel 26-01-2014  (gelezen 68107 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: GLZ link=msg=1241708 date=1391416284
Het gebruik van drones schijnt legaal te zijn binnen een aantal voorwaarden, het mag bijvoorbeeld niet beroepsmatig gebeuren, niet bij een luchthaven, max. hoogte 450m, binnen zichtafstand vand e bediener vliegen etc.
Het maken van luchtopnames is formeel niet toegestaan zonder vergunning.
Voor de discussie over drones, zie "Luchtfotografie met onbemand toestel de nieuwe 'rage' onder fotografen?"


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
'Provincie schoot tekort rond brand Zaltbommel'
'Provincie schoot tekort rond brand Zaltbommel'
TVGelderland
Gepubliceerd op 3 feb 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Dus daar gaan vele tonnen over de balk omdat de provincie heeft zitten dutten?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Live link=msg=1241948 date=1391461129
'Provincie schoot tekort rond brand Zaltbommel'
'Provincie schoot tekort rond brand Zaltbommel'
TVGelderland
Gepubliceerd op 3 feb 2014

Afvoer en verwerking van enkele duizenden tonnen afval brengt hoge kosten met zich.
Dit naast de inzet met betrekking tot de blussing en het eerste leegrijden van die loods.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: JJ75 link=msg=1241973 date=1391463819
Dus daar gaan vele tonnen over de balk omdat de provincie heeft zitten dutten?
Dus als ik met mijn auto uit de bocht vlieg omdat ik te snel reed betaalt de politie een nieuwe auto omdat ze me niet aangehouden hebben?
Dit bedrijf is op zijn minst slecht bezig geweest, neigend naar crimineel. Het zou niet zo moegen zijn dat de overheid de kosten moet dragen.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: GLZ link=msg=1242358 date=1391603189
Dus als ik met mijn auto uit de bocht vlieg omdat ik te snel reed betaalt de politie een nieuwe auto omdat ze me niet aangehouden hebben?
Dit bedrijf is op zijn minst slecht bezig geweest, neigend naar crimineel. Het zou niet zo moegen zijn dat de overheid de kosten moet dragen.
Mee eens dat de overheid niet voor deze kosten zou op moeten draaien. Toch zijn er kosten die gemaakt gaan worden die niet meer te voorkomen zijn. De inzet van de brandweer en defensie is niet gratis, ruwe schatting kosten 2 ton.
Als het bedrijf het geld al niet had om het af te voeren wie gaat dan nu regelen/betalen? Gevolg handhavingsprocedures, rechtzaken etc.
Waarschijnlijk bedrijf over de kop, hopelijk blijft er genoeg over van de opbrengsten om de troep op te ruimen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
* mompelt iets over wat als de handhaving heeft gefaald *


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: Diamondback link=msg=1242363 date=1391604678
* mompelt iets over wat als de handhaving heeft gefaald *

Als er een familiedrama plaatsvind dan is toch ook de dader aansprakelijk en niet jeugdzorg of iets dergelijks? Idem hier, handhaving of niet, de gevolgen zijn gewoon voor rekening van de veroorzaker. Het moet toch niet zo gek worden dat bedrijven maar wat aan kunnen modderen en dat de overheid uiteindelijk de dupe is omdat ze niet goed hebben toegekeken? Dat is alleen bij minderjarige kinderen en hun ouders het geval geloof ik?
Bijdragen op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Highfield link=msg=1242366 date=1391606725
Als er een familiedrama plaatsvind dan is toch ook de dader aansprakelijk en niet jeugdzorg of iets dergelijks? Idem hier, handhaving of niet, de gevolgen zijn gewoon voor rekening van de veroorzaker. Het moet toch niet zo gek worden dat bedrijven maar wat aan kunnen modderen en dat de overheid uiteindelijk de dupe is omdat ze niet goed hebben toegekeken? Dat is alleen bij minderjarige kinderen en hun ouders het geval geloof ik?
Waar komen kosten te liggen als de niet bij eigenaar en/of veroorzaker kunnen worden verhaald? Dat is dus de overheid.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: JJ75 link=msg=1242371 date=1391607477
Waar komen kosten te liggen als de niet bij eigenaar en/of veroorzaker kunnen worden verhaald? Dat is dus de overheid.

Het is een klein beetje een zinloze discussie want linksom of rechtsom moet die brand wel gewoon uit. Private partijen komen zonder geld echt niet opdraven, dus ligt de bal bij de overheid. De aansprakelijkheid voor kosten is irrelevant in deze. Als ze verhaald en betaald kunnen worden dan is dat mooi, maar als dat niet kan dan komen ze inderdaad bij de belastingbetaler te liggen.

Gelukkig maar, want door dit soort rampenbestrijding collectief te financieren is iedereen die een keer hulp nodig heeft gewoon veel goedkoper uit. Nu is het wellicht onrechtvaardig t.o.v. de situatie die de eigenaar heeft laten ontstaan, al die andere keren dat we wel heel blij zijn dat de overheid met man en macht te hulp komt wegen daar wat mij betreft meer dan tegenop.

Mijn argument was ten opzichte van de opmerking van Diamondback, die insinueert dat de overheid medeverantwoordelijk zou zijn voor de hoge kosten van het bestrijden van dit incident door gebrekkig (?) toezicht op de situatie ter plaatse. Daar ben ik het ab-so-luut niet mee eens, het is aan de eigenaar om zijn zaakjes op orde te hebben. Het is al van de zotte dat we dat uberhaupt moeten controleren, laat staan dat we collectief ook nog medeverantwoordelijk zouden zijn!
Bijdragen op persoonlijke titel.