Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 208250 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 6 juli 2014, 13:14:49
Loopt de aanbesteding al? :D

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #121 Gepost op: 6 juli 2014, 17:52:36
(Helaas) nog niet...

Voor de motorrijders onder ons dan nog deze:

Ook hier heb ik wat extra geel ingevoerd ten bate van de zichtbaarheid. Je moet er bij een rijdend exemplaar natuurlijk nog een in gele jas gestoken diender bijdenken.

Overigens, voor de goede orde: Deze en de vorige foto zijn geplaatst met toestemming, en op uitdrukkelijk verzoek, van de rechthebbende van het betreffende origineel.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

MartinJ

• daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #122 Gepost op: 8 juli 2014, 20:13:55
Dit is mijn wijk. Niet ter zake dienende  maar toch......

Opnieuw een mooi stukje huisvlijt.  Nu nog een ME_bus, een heli en een boot en we hebben hopelijk  voldoende overtuigend materiaal. Als ik korpschef was zou ik het wel weten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 8 juli 2014, 20:16:47
Citaat van: MartinJ link=msg=1282675 date=1404843235

en mijn motor.... maar ook niet terzake dienende..... :D

Volgens mij zouden de meeste dienders het wel weten als ik het topic zo lees. Ook burgers welke ik sommige foto's van onze huisontwerper FlyingDutchman heb laten zien zijn vol lof over het ontwerp.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 8 juli 2014, 20:20:24
Van wanneer is de huidige striping? Reorganisatie van rijks / gemeente politie naar de korpsen?
Dan zou nu, nationale politie / nieuw uniform natuurlijk een mooi moment zijn.

Maar zelfs al staat men er voor open dan zou het jaren duren ivm onderzoek dit, onderzoek dat etc...

sylvester1986

• Gast
Reactie #125 Gepost op: 8 juli 2014, 20:32:36
Citaat van: PietjePuk link=msg=1282680 date=1404843624
Van wanneer is de huidige striping?
Ik dacht 1993/1994.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 8 juli 2014, 20:39:15
Citaat van: PietjePuk link=msg=1282680 date=1404843624
Van wanneer is de huidige striping? Reorganisatie van rijks / gemeente politie naar de korpsen?

Citaat
Ontstaan
In 1992 heeft het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) opdracht gegeven aan het ontwerpbureau Studio Dumbar te Rotterdam om een nieuwe huisstijl voor de Nederlandse politie te ontwikkelen. Dit omdat de toenmalige rijks- en gemeentepolitie samengevoegd zouden worden in 1993. Ook heeft Studio Dumbar de opdracht gekregen de huisstijl door te voeren in politievoertuigen. Dumbar heeft dit toen gerealiseerd en de striping voor de Nederlandse Politie was geboren. Wegens de effectiviteit en het succes van deze striping heeft het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties besloten de striping door te voeren op alle hulpverleningsdiensten, van overheid en erkende derden in Nederland. Als laatste heeft de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in 2007 de striping toegekend voor de Reddingsbrigade.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BZK-striping

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #127 Gepost op: 8 juli 2014, 20:50:11

Opnieuw een mooi stukje huisvlijt.  Nu nog een ME_bus, een heli en een boot en we hebben hopelijk  voldoende overtuigend materiaal. Als ik korpschef was zou ik het wel weten.
Dat met die ME-bus heb ik al over nagedacht - ik vermoed dat de huidige kleurstelling, i.v.m. de inzet in lakonvriendelijke situaties en het daarom gebruikte materiaal, d.w.z. hoofdzakelijk donkerblauw, best nog kan voldoen. Al te veel striping is waarschijnlijk te kwetsbaar. Misschien dat i.p.v.. het witte dak fluogeel gebruikt kan worden, maar voor de rest de huidige kleur. Wat zouden jullie daarvan vinden?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

sylvester1986

• Gast
Reactie #128 Gepost op: 8 juli 2014, 21:21:08

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 8 juli 2014, 21:51:12
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1282685 date=1404845411
Dat met die ME-bus heb ik al over nagedacht - ik vermoed dat de huidige kleurstelling, i.v.m. de inzet in lakonvriendelijke situaties en het daarom gebruikte materiaal, d.w.z. hoofdzakelijk donkerblauw, best nog kan voldoen. Al te veel striping is waarschijnlijk te kwetsbaar. Misschien dat i.p.v.. het witte dak fluogeel gebruikt kan worden, maar voor de rest de huidige kleur. Wat zouden jullie daarvan vinden?

Bij politie-eenheid Noord Nederland rijdt een witte ME-flexbus rond met de bekende rood-blauwe striping. Volgens betrokkenen gaat het om een pilot en het is de bedoeling dat deze uiteindelijk landelijk ingevoerd gaat worden. Van dichtbij lijkt het er op dat de striping als het ware verwerkt is in de hufterproof body en niet er op geplakt/gewrapt is. Hoe dit precies werkt weet ik niet maar in dat geval kun je gewoon de eigen striping toepassen! Kennelijk heeft de leiding besloten dat de gewone politieauto's en ME-bussen qua uiterlijk niet meer hoeven te verschillen.