@HIT, daarom denk ik dat een donkere kleur niet moet overheersen, en heb ik (tenminste bij de voertuigen) de contourmarkering en bumpers in fluogeel meegenomen. Het zou natuurlijk kunnen dat dit niet voldoende is. Ik ga er vanuit dat dit uitvoerig getest en eventueel aangepast zou worden voordat er over een eventuele invoering beslist wordt (ook de levensduur - fluorescerende materialen verliezen die eigenschap na een - gelukkig toenemende - tijdsduur, dit effect kan je ook aan oudere fluorode stickers zien).
Van de combinatie wit met fluogeel (zie nieuwe striping politie Denemarken en analoog Noorwegen, met maar weinig contrast door donkerblauw) ben ik niet erg onder de indruk, wat zichtbaarheid en herkenbaarheid betreft. En het schijnt duidelijker te worden dat (fluo-)geel de attentiekleur (niet de basiskleur) van de politie moet gaan worden. Misschien ligt de gouden middenweg in een combinatie uit wit en blauw als basiskleur, met fluogele accenten, maar dan moet je hetzij meer dan de helft van het voertuig wrappen, hetzij tweekleurig laten spuiten.
Overigens, zoals ik al eens geschreven heb: bij ambulances zou ik ook de voorkeur geven aan het gebruik van (reflecterend!) fluorood i.p.v. rood. En bij de brandweer fluogeel i.p.v. wit. Dit vloekt een beetje en valt daardoor juist goed op.