Ik spreek dan even over de blauwe tak.
- Nu we een nieuwe uniform hebben past het uiterlijk van de opvallende voertuigen daar niet bij.
Als dat echt een punt is. Bestel op internet een Volkswagenlogo en plak die over je politielogo op je schouder heen. Probleem opgelost.
Maar is dit echt ooit een probleem geweest? Wat zijn de grootst mogelijke gevolgen die je tegenkomt wanneer je uniform niet bij je voertuig past?
- De huidige striping is niet meer van deze tijd. (reflectie en hoeveelheid)
- Alleen de nieuwe contour markering valt goed op.
- Omdat er minimale signalering aanwezig is lijkt mij veel en opvallende striping wenselijk.
Maar ik zie liever een combi van meer signalering en opvallende striping.
(BV. Zoals in de UK, DK, Zweden enz.)
Waarom moet je de hele striping veranderen voor wat reflectie. Zorg gewoon dat de delen die niet of slecht reflecteren een beter laagje krijgen zodat het allemaal wel goed zichtbaar is.
Ik vraag me overigens ten zeerste af of een andere striping echt iets positiefs bijdraagt. Buiten de periode dat burgers weer moeten wennen aan de veranderingen denk ik dat je alle aanrijdingen en bijna ongevallen met politievoertuigen beter op zwaailichten en sirene af kunt schuiven dan op striping.
Geloof me, als die vrachtwagenchauffeur jullie blauwe lampen op het dak niet opmerkt dan ziet hij die battenburgstriping ook niet.
Zoals je het verhaal nu brengt wil je de zeer slechte signalering compenseren door wat extra reflecterende plakplaatjes op een touran.