Middel hulpverlening (verkeersongeval) A22 - Beverwijk 27-01-2014

Auteur Topic: Middel hulpverlening (verkeersongeval) A22 - Beverwijk 27-01-2014  (gelezen 5466 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2014, 17:57:24
Volgens 112IJmond.nl:
Citaat
Agenten van een noodhulpeenheid van de politie kwamen als een van de eerste hulpdiensten ter plaatse en parkeerden hun voertuig conform de veiligheidsrichtlijnen diagonaal op de rijbaan. Nog voor de agenten konden uitstappen, klapte een personenauto in de zijkant van de politieauto. De agenten raakten door het ongeval lichtgewond.  De twee inzittenden van deze personenwagen kwamen er minder goed vanaf.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #11 Gepost op: 27 januari 2014, 18:19:52
Citaat van: erdebee link=msg=1240234 date=1390841844
Volgens 112IJmond.nl:
bedankt, ik dacht dit ook, maar kon het niet meer vinden.
Het positioneren van hun auto was misschien nog niet afgerond.
Wel voorkomen dat het eerste ongeval nogmaals geraakt werd.  O0
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2014, 18:34:25
Citaat van: bart007 link=msg=1240230 date=1390840937
Zou de politieauto, wanneer hij als eerste aanwezig was niet geprobeerd hebben beide stroken af te sluiten, immers ook de 2e rijstrook is deels bezet.

Ook als rs1 en 2 afgesloten zou zijn zou andersom in fend off moeten staan  O0
Citaat van: erdebee link=msg=1240234 date=1390841844
Volgens 112IJmond.nl:

Dan nog zou die niet links geraakt kunnen worden als rs1 dicht staat
112ijmond spreekt immers over geparkeerd staan en uitstappende agenten, niet over aanrijdende agenten
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2014, 18:38:32
Let op: Je komt aanrijden over de vluchtrook omdat je geen andere mogelijkheid hebt. Dan stuur je naar rs1 om hem in fend-off te zetten over rs2 heen. Bij het oversteken word je aangereden.....  :-X SPECULAAS maar ik zoek dan ook niet gelijk een fout of een verklaring, ik zie er wel meerdere mogelijkheden.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #14 Gepost op: 27 januari 2014, 18:50:06
Die optie houd ik ook in mijn achterhoofd HIT,
Alleen de diverse bronnen/personen geven aan dat de auto al stond en agenten aan het uitstappen waren.
Vandaar ook mijn opmerking hierover.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #15 Gepost op: 27 januari 2014, 19:55:15
Citaat van: HIT link=msg=1240247 date=1390844312
Let op: Je komt aanrijden over de vluchtrook omdat je geen andere mogelijkheid hebt. Dan stuur je naar rs1 om hem in fend-off te zetten over rs2 heen. Bij het oversteken word je aangereden..... :-X SPECULAAS maar ik zoek dan ook niet gelijk een fout of een verklaring, ik zie er wel meerdere mogelijkheden.  O0
Dan was er nog geen file op 2e baan ?  stevig rijdend verkeer ? Ik blijf ook verkennen, maar blijft SPECULAAS
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 27 januari 2014, 19:57:29
Citaat van: bart007 link=msg=1240278 date=1390848915
maar blijft SPECULAAS

Inderdaad, dus een mooi moment deze discussie te stoppen en ons hier tot de feiten te beperken.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2014, 20:09:04
27-01-2014 Beverwijk - ongeval
27-01-2014 Beverwijk - ongeval
Inter Visual Studio
Gepubliceerd op 27 jan 2014
Citaat
27-01-2014 Beverwijk - Maandagochtend omstreeks zeven uur vond er dodelijk ongeval plaats op de A22 ter hoogte van Beverwijk.
In de richting van de A9 gebeurde twee ongevallen vlak na elkaar.

Een personenauto raakte de vangrail, en kwam in aanrijding met een bestelbus.
De toegesnelde politie werd vervolgens aangereden door een automobilist die de afzetting te laat zag.
De bestuurder van de bestelbus alsmede de bestuurder van de auto die de politieauto aanreed, zijn overgebracht naar het ziekenhuis.
De agenten raakte lichtgewond en zijn ter plaatse behandelt.
De hulp voor de voorste personenauto kwam te laat, hij is ter plaatse overleden.

Rijkswaterstaat zegt dat de A22 nog tot kwart voor elf is afgesloten voor sporenonderzoek.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2014, 11:07:17
Dode en gewonden bij groot ongeval op de A22 bij Beverwijk
Dode en gewonden bij groot ongeval op de A22 bij Beverwijk
Niels Folkers
Gepubliceerd op 27 jan 2014
Citaat
Film: Niels Folkers - http://www.112ijmond.nl

BEVERWIJK - Bij een zwaar ongeval op de snelweg A22 bij Beverwijk is maandagochtend een man om het leven gekomen. Ook raakten meerdere personen gewond. Het verkeersongeval gebeurde rond zeven uur, tussen de Velsertunnel en het knooppunt met de A9 richting Alkmaar. Een automobilist raakte door onbekende oorzaak in een slip, schoot tegen de vangrail en belandde daarna dwars op de weg. De auto werd vervolgens aangereden door een bestelbus waarna beide voertuigen na enkele tientallen meters tot stilstand kwamen.




Er ontstond korte tijd brand, die door passerende automobilisten werd geblust. Direct werden alle hulpdiensten gealarmeerd. Voor de bestuurder van de personenauto, een 31-jarige man uit Haarlem, kwam alle hulp helaas te laat: hij overleed ter plekke aan de gevolgen van het ongeval. De bestuurder van de bestelbus raakte gewond en is naar het ziekenhuis gebracht.

Agenten van een noodhulpeenheid van de politie kwamen als een van de eerste hulpdiensten ter plaatse en parkeerden hun voertuig conform de veiligheidsrichtlijnen diagonaal op de rijbaan. Nog voor de agenten konden uitstappen, klapte een personenauto in de zijkant van de politieauto. De agenten raakten door het ongeval lichtgewond. De twee inzittenden van deze personenwagen kwamen er minder goed vanaf.

De bestuurder van deze auto werd voorzichtig via de zijkant uit de auto gehaald en gestabiliseerd. Om de bijrijdster uit de auto te kunnen halen, heeft de brandweer het dak van de auto opengeknipt. Daarna is ook de bijrijdster gestabiliseerd, waarna beiden door de ambulancedienst naar het ziekenhuis zijn vervoerd.

Direct achter dit ongeval ontstond nog een derde aanrijding tussen een taxibusje en een personenauto. Voor zover bekend liepen de inzittenden van deze voertuigen geen ernstig letsel op.

De A22 werd in noordelijke richting lange tijd afgesloten vanwege de hulpverlening, sporenonderzoek en bergingswerkzaamheden. Toen de berging van de auto met het overleden slachtoffer zou beginnen, kwam er opnieuw rook uit het voertuig. De brandweer kwam daarop ter plaatse en bluste nog enkele sleumende materialen uit het voertuig. Daarna is het wrak door een bergingsbedrijf meegenomen naar een afgesloten terrein, waar het stoffelijk overschot van het slachtoffer uit het voertuig kon worden gehaald.

Pas tegen het einde van de ochtend kon de snelweg weer worden vrijgegeven voor het verkeer.
Samen sterk in de hulpverlening!