Bedankt voor je uitgebreide reactie
Ik hoef ook echt niet iedereen te overtuigen en het zal ook echt niet altijd en overal werken. En kritische collega's/burgers zijn altijd goed
en het geeft stof tot nadenken en verbeteren.
Ik ben er alleen van overtuigd doordat ik er veelvuldig mee heb gereden, dat het werkt.
Nu wil ik niet vervelend zijn maar eigenlijk zeg je alleen, ik vind het een kermis en we moeten met veel politiemensen de wijk in en lopen.
Je geeft aan dat blauw verven, veel aanwezig zijn en surveilleren (op de voetjes) effectief is dus dat spreekt wel een beetje tegen op de bezwaren van
de opvallende surveillance.
En dat is het nu juist. We hebben de capaciteit niet en die gaat er ook niet komen. Af en toe kan er natuurlijk een actie gepland worden
maar dit zijn maar een aantal momenten.
Ik ben het met je eens dat er meer op de voetjes of de fiets gedaan moet worden. Alleen blijf je altijd je noodhulpwagens houden die er
op rustige momenten mee kunnen rijden in een groter gebied. Dus je rijdt er toch, waarom niet opvallender (blauw verven)..
En geloof me, 2 voertuigen met groen door de wijken heeft meer zichtbaar effect dan 6 zonder. En nogmaals je geeft het signaal af waar je mee bezig bent.
Met 6 voertuig door de straat rijden geeft de burgers vaak het idee dat er "iets" aan de hand is maar is niet duidelijk wat.
Wanneer er zoveel wordt ingebroken weten burgers dondersgoed wat er speelt, zeker in deze tijd vd social media. Ze willen juist dan de politie zien!
Ik kan je het advies mailen van een beleidsmedewerker verkeer mbt het art 147 WvW.
Je geeft aan dat je het dan even geprobeerd hebt, top! Je zegt dat je meer aanwezig wil zijn in je wijk. Maar je bent er waarschijnlijk vaak zat maar je wordt
niet gezien. Het kan ook prima gebruikt worden tijdens normale surveillance, naar eigen inzicht.
Maar nogmaals, ik hoef niet iedereen te overtuigen.
En excuses om er niet mee te rijden zijn er altijd te vinden en ik vind deze niet opwegen tegen de voordelen en positieve reacties.
Yoram,
top dat je het groene licht probeert te verdedigen. Akties evalueren is iets waar wij bij de politie nog iets van kunnen leren. Dus discussiëren over of iets nut heeft ook. Vandaar mijn reacties hieronder in het blauw.
Nogmaals, top dat je je project verdedigt. Dat snap ik echt wel. Maar er zijn een aantal gezegden. Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. Daarmee wil ik afsluiten. Succes met het project met de groene lamp. Ik hoop in ieder geval dat je woninginbraken dalen. Want hoe je het went of keert. DAT is waar de burger om vraagt.