Kan je dit eens beargumenteren?
Het rijdend voeren van groene knipperende verlichting is nergens terug te vinden.
In de regeling OGS staat het voorbehouden aan stilstaande voertuigen.
Ontheffing van de Wegenverkeerswet ter uit oefening van de taak is iets anders dan afwijken van de regeling OGS of Regeling Voertuigen.
De enige afwijking die (uit de regeling voertuigen weliswaar) bij mij bekend is, is de mogelijkheid om de wettelijk verplichte dagrijverlichting uit te schakelen, ter uitoefening van de politietaak (zichtbaarheid verminderen)
Artikel 5 lid 3
groen zwaai-, flits- of knipperlicht: een rondom schijnend groen permanent licht, zwaai-, flits- of knipperlicht, waarmee een voertuig dat is uitgerust met de in het eerste en tweede lid bedoelde signaalverlichting eveneens mag worden uitgerust; het groene licht wordt alleen gebruikt bij een stilstaand voertuig om daarmee het voertuig van de hoogste betrokken leidinggevende van de betrokken hulpverleningsdienst aan te geven.
============================
Wat een andere optie is (5min werk) is een filtertje over het groen te plaatsen.
Dan is het nog steeds fel genoeg voor de originele toepassing en mogelijk geschikter voor het doel. Flitsen valt mogelijk ook nog wel uit te zetten. Maar dat is beleidsstukje. Filtertje ervoor zetten is gedaan, daardoor betere verspreiding van de lichtbundel en minder prikkelend voor de oogjes
Van mij mag het hele groen verdwijnen, het wordt in de praktijk nauwelijks gebruikt (waar het voor dient dan)....
Whelen / Honac levert ook blauwe led's die op die plek kunnen, daar hebben we volgens mij meer baat bij. Links en rechts extra naar voren gericht blauw.
Het wit aan de zijkanten: een van de twee opzij gericht en de andere schuin naar voren.