Wel gezellig, hier...
Als ik alleen in mijn eigen mening geïnteresseerd zou zijn, had ik niet om de input van professionals gevraagd.
Dat je me populist, ignorante, plagiërend en eigenwijs noemt zonder me te kennen zegt waarschijnlijk meer over jezelf.
Even goeie vrienden, hoor, ik zit er niet mee, en kom hier om informatie te halen, niet om te ruziën.
Maar ik wil best toegeven dat mijn meningen meestal stevig verankerd zijn, ik krijg die kritiek wel vaker. Maar als je je oren laat hangen naar de 'laatst ontmoete kiezer', zoals heel vaak gebeurt, is het ook niet goed.
Ik discussieer graag obv. argumenten, en dat is niet voor iedereen weggelegd (in het algemeen; niet persoonlijk bedoeld, hoor).
Ik vond mijn argumenten redelijk sterk en je weerlegt ze ook niet.
Bovendien vind ik dat de politie voor
veiligheid moet zorgen, niet voor een veiligheids
gevoel. Dat laatste is erg subjectief en lastig meetbaar (hoewel het ook bij ons gemeten wordt). Aantallen inbraken zijn wel meetbaar.
Overigens lijken mij de groene lampen ook voor de verkeersveiligheid nadelig. Niet zozeer vanwege een of ander schrikeffect, dat zou een kwestie van wennen kunnen zijn. Meer vanwege het opgeven van het verrassingseffect, dat me, voor als het donker is en je niet kunt zien of er nou een politieauto je tegemoet komt rijden, een belangrijk voordeel voor (verkeers)opsporing lijkt.
We hebben al jaren hele slechte opsporingscijfers in NL (en daarvan geef ik helemaal de politie niet de schuld, eerder OM en ZM) en de burger voelt zich vaak onveilig. Het veiligheidsgevoel vergroten lijkt me juist eerder een politieke truc die meer aan symptoombestrijding doet dan aan de oorzaken. En daar zou ik voor passen, als agent.