Politie surveilleert met groen zwaailicht

Auteur Topic: Politie surveilleert met groen zwaailicht  (gelezen 61262 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 7 maart 2014, 23:49:43
Staat erg leuk dat groene licht, laatst ook een nieuwsitem dat er ergens tijdens het carnaval problemen waren geweest in een café. Staat er voor dat café een dienstauto met "groen" aan, geen collega erbij... en dan?.... totaal nutteloos dus. Alleen in mijn optiek is het te fel om in het donker mee rond te tuffen, kijk er maar eens goed recht in  0098
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 13 mei 2014, 21:32:50
'Groen zwaailicht mag niet'
Het plan van de politie om met een groen zwaailicht door een aantal wijken in Veendam te rijden, als maatregel tegen de inbraken, is onverwacht door de landelijke politietop afgeblazen.

Dinsdagmiddag nog kondigde de noordelijke politie aan dat het met groene zwaailichten zou surveilleren, om inbrekers af te schrikken. Het was een Rotterdams experiment dat de politie in Veendam wilde kopiëren. Maar de resultaten van deze proef zijn omstreden, want de effecten zouden niet meetbaar zijn.

Misverstand
Binnen de top van de landelijke politie is een meningsverschil of het groene zwaailicht wel of niet juridisch is toegestaan. De noordelijke politie wil niet reageren op het besluit van de politietop. De andere maatregelen tegen de inbraakgolf in Veendam blijven wel van kracht.

Bron: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=133907
If you can dream it, you can do it.

sylvester1986

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 14 mei 2014, 01:19:57
Wat is er mis om gewoon eens fietsend de wijk in te gaan? Je hoort en ziet veel meer. Het Groene zwaailicht komt op mij over alsof je criminelen niet wilt pakken, je valt namelijk teveel op.

Iv0

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • Monsieur Cannibale
Reactie #43 Gepost op: 14 mei 2014, 11:41:45
Zichtbaar aanwezig zijn is helemaal prima, moet je alleen niet verwachten dat je inbrekers vangt.
Wil je die wel vangen, moet je inderdaad met de voetjes of op het fietsje en lekker in burger.
Kweek wel wat geduld :)
et Voila

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 14 mei 2014, 16:39:13
Citaat van: Sylvester link=msg=1267247 date=1400023197
Wat is er mis om gewoon eens fietsend de wijk in te gaan?

Een werkgebied van enkele honderden vierkante kilometer en een nachtdienst van wel twee personen. Om die reden is ook meermaals om een bus gevraagd (wij zijn het enige bureau zonder), zodat de fiets achterin mee kan en de auto gewoon in de buurt kan blijven staan maar helaas is men niet genegen geweest daar aan te voldoen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 14 mei 2014, 23:16:05
Wat is er mis om gewoon eens fietsend de wijk in te gaan? Je hoort en ziet veel meer. Het Groene zwaailicht komt op mij over alsof je criminelen niet wilt pakken, je valt namelijk teveel op.
Voorkomen is beter als genezen zegt men weleens... ;)

Maar inderdaad, in een groot deel van het land is dat niet mogelijk, en als je alleen een noodhulp bezetting hebt dan is fietsen al geen optie meer.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 15 mei 2014, 08:43:50

Wie zegt dat fietsen in de wijk niet gebeurd? De overige maatregelen blijven van kracht. Misschien zijn die overige maatregelen alleen minder zichtbaar voor de burger.  ;)
Digitaal onderzoek

Brandweerman Sam

• Manschap A - Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • "Hoort hij de pieper gaan, dan komt Sam er aan"
Reactie #47 Gepost op: 18 juni 2015, 22:00:00
We zijn ondertussen al een jaar verder. Het groene licht heeft geen groen licht gekregen vanuit het management. Is er ondertussen een vervangend systeem? Is het misschien een optie om met de oranje lichten te surveilleren? (als het donker is dan)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 18 juni 2015, 22:18:24
Ik heb het al eerder geroepen, steady burn blauwe verlichting... cruise modus.
Het Amsterdamse GVB rijd er mee in Amber.

Bij Whelen is dat gewoon een standaard optie, zelfs nog in te stellen qua felheid...
Er worden nu allemaal kermisoptie's gebruikt terwijl het redelijk eenvoudig kan worden opgelost.
Testen, invoeren en een kleine wetsverandering. (Net zoals met de knipperende koplampen is gedaan)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 18 juni 2015, 22:21:59
Citaat van: Jerommeke link=msg=1356838 date=1434658704
Ik heb het al eerder geroepen, steady burn blauwe verlichting... cruise modus.
Het Amsterdamse GVB rijd er mee in Amber.

Bij Whelen is dat gewoon een standaard optie, zelfs nog in te stellen qua felheid...
Er worden nu allemaal kermisoptie's gebruikt terwijl het redelijk eenvoudig kan worden opgelost.
Testen, invoeren en een kleine wetsverandering. (Net zoals met de knipperende koplampen is gedaan)
+1