Politie surveilleert met groen zwaailicht

Auteur Topic: Politie surveilleert met groen zwaailicht  (gelezen 60760 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #240 Gepost op: 8 mei 2016, 08:01:52
Zelfs met blauw en geluid hoor ik ze nog niet eens zo makkelijk als ik in huis tv zit te kijken 's avonds: Rolluiken zijn dan dicht hier. En nu het goed weer is zitten we 's avonds buiten en zie ik de groene lamp net zo min als dat ik binnen tv kijk.
Ja als je even wat langer met je ogen knippert als ze net voorbijrijden, zie je ze ook niet.

 :P  :P


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #241 Gepost op: 8 mei 2016, 10:30:13
Was het geen aprilgrap?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #242 Gepost op: 18 mei 2016, 22:00:05
Politie Groen Licht @Pol_GroenLicht
Groen licht surveillance voorlopig ON-HOLD, KL en Min I&M hebben besloten ivm ontbreken juridische gronden het groen licht te doven.
19:19 uur · 18 May 2016 · Twitter Web Client
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #243 Gepost op: 19 mei 2016, 10:07:39
Het onderzoek: https://t.co/pZCBFdrbtO

Ik vind het een beetje tegenvallen, geen metingen van de preventieve waarde. Ik lees alleen maar dat groen licht zo goed is om in het donker te zien.
Maar ik geloof niet dat dat de bedoeling was van dat zwaailicht.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #244 Gepost op: 19 mei 2016, 12:29:10
Citaat van: feitelijk link=msg=1424769 date=1463645259
Het onderzoek: https://t.co/pZCBFdrbtO

Ik vind het een beetje tegenvallen, geen metingen van de preventieve waarde. Ik lees alleen maar dat groen licht zo goed is om in het donker te zien.
Maar ik geloof niet dat dat de bedoeling was van dat zwaailicht.

Een flinterdun onderzoek. Eerder een vluchtige memo, maar zelfs die horen methodologisch sterker in elkaar te zitten.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #245 Gepost op: 19 mei 2016, 12:34:58
Ik gok dat het groene licht in deze context ook gedoofd zal blijven.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #246 Gepost op: 19 mei 2016, 21:10:01
Weer een initiatief om zeep geholpen. Nederland regeltjesland......  :'(

Citaat van: enrico1972 link=msg=1424714 date=1463601605
Politie Groen Licht @Pol_GroenLicht
Groen licht surveillance voorlopig ON-HOLD, KL en Min I&M hebben besloten ivm ontbreken juridische gronden het groen licht te doven.
19:19 uur · 18 May 2016 · Twitter Web Client


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #247 Gepost op: 19 mei 2016, 21:19:46
Weer een initiatief om zeep geholpen. Nederland regeltjesland......  :'(
Regeltjesland? Natuurlijk zijn er regels. Ik vind het ontzettend dom dat er bij niemand van een korps een (groen?) lampje is gaan branden dat in de wet staat dat dit alleen stilstaand gebruikt mag worden. Bij al die korpsen is er helemaal niemand wakker geworden totdat "een burger" een vraag stelt. Als simpel antwoord stelt zo'n bedenker wel even een ontheffing aan te vragen...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #248 Gepost op: 19 mei 2016, 21:28:17
Het wordt je soms aardig onmogelijk gemaakt...ook al doe je het met de beste bedoelingen, geheel uit algemeen belang.
Ik kan er nog wel veel meer bedenken in het politievak. Maar goed, je MOET e.e.a. toch correct moeten toepassen. Helemaal als politie!


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #249 Gepost op: 19 mei 2016, 21:33:01
Het wordt je soms aardig onmogelijk gemaakt...ook al doe je het met de beste bedoelingen, geheel uit algemeen belang.
Ik kan er nog wel veel meer bedenken in het politievak. Maar goed, je MOET e.e.a. toch correct moeten toepassen. Helemaal als politie!
Ik weet niet of het onmogelijk gemaakt wordt maar misschien hadden ze meer kans gehad als vooraf (en niet na klagen) ontheffing was aangevraagd of als het rapportje beter in elkaar was gezet.