ambu chau

Auteur Topic: ambu chau  (gelezen 4260 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

miv

• Gast
Gepost op: 15 juni 2005, 12:45:52
een domme vraag, maar hoe word je ambu chauffeur als je in je eigen regio wilt blijven? bij mij zitten 3 posten in de buurt, doetinchem, varsseveld en winterswijk, ik ga vanaf december/januari EFR (emergency first reponse), AED, Reanimatie, Oxygen provider en Advance oxygen provider volgen, het is toch niet verstandig om te wachten tot er een vacature vrijkomt, en hoe oud moet je zijn, of is zijn ze daar per persoon verschilllend in, natuurlijk niet te jong, dan heb je geen levenservaring, maar dan ben je wel goedkoper, en daar gaat het nu toch om! ;D, ik heb inmiddels ook al contact met een volunteer ambulance corps in de US waar ik misschien een aantal maanden mag meedraaien,, dit vooral voor ervaring. (in de staat New York), en dat hoop ik volgend jaar te gaan doen, vanaf zomervak.

dus (ambu chauffeurs) hebben jullie wat aanwijzingen voor mij, hoe ik het beste kan aanpakken, ik weet dat op deze baan heel veel gereageerd word, dus hoe kun je er uit springen? mogelijk met zon ervaring in the USA of hoe? en hoe word je makkelijkst aangenomen, want je kunt wel helemaal gek zijn van ambus, maar dan ben je niet geschikt voor het werk, je moet helemaal gek zijn van het werk, ik denk een heeel groot verschil

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2005, 12:55:46
Tja het hangt af van je motivatie, interesse, geschiktheid, leeftijd, (voor) opleidingen, ervaring, soms helpt het als je ervaring hebt opgedaan bij rode kruis of in als vrijwilliger in een zorginstelling. Men heeft vaak liever een mens en patientgerichte potentiele kandidaat dan een die allerlei opleidingen heeft gevolgd maar uiteindelijk niet zo patient en mensgericht blijkt te zijn. Als ACH krijg je namelijk een opleiding van SOSA tot ambulancechauffeur en daar, en in het werk zelf, leer je de uiteindeljke vaardigeheden die je moet beheersen.

Off the record: Men (ambulancemederwerkers en leidinggevenden, oftwel de sollicitatiecommissies) heeft soms wel eens een hekel (al of niet terecht) gekregen aan diverse potentiele verpleegkundigen en chauffeurs, die een berg aan opleidingen etc. hebben opgebouwd, maar in de praktijk niet goed overkomen en niet goed functioneren. Kijk uit dat je niet laat merken dat je koste wat kost ACH wil worden, blijf nuchter en lees eens een boekje met sollicitatietips en procedures door, dat geeft meteen inzicht in hoe men selecteert zodat jej je kan voorbereiden.

Maar laat je door dit verhaal niet ontmoedigen en doe wat ervaring op en biedt je diensten aan bij ambulancediensten. Niet alleen opleiding en ervaring maar ook gaven en talenten zijn belangrijk in dit werk!  ;) succes!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

miv

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2005, 13:02:50
ik wil dit worden nadat ik zelf in ziekenhuis heb gelegen, zelf half bewusteloos nog 112 gebeld heb, maar niet wilden komen, en elke keer als je er eentje rond hoort crossen krijg je toch helemaal zon gevoel van,,,, ::) ::) (is natuurlijk niet leuk voor patient die erinligt) je moet sowieso ehbo en reanimatie hebben, mischien dat ik zuurstof ook wel niet doe hoor moet ik even over nadenken, maar dat heb ik ook wel weer nodig als ik 3 maand naar de usa ga, anders moet ik dat eerst daar leren, maar komt zou dat raar over komen dan, als ik ook zuurstof kan geven, en aantal maanden op ambu in usa heb gewerkt? of nemen ze leiver iemand aan die ehbo heeft en bij rode kruis blaren heeft zitten prikken (niet lullig bedoeld hoor tegen blaren prikkers) maar die motivatie heb ik zeker wel, omdat bij mij wilden ze niet komen (hartklacht), dat heeft mij er dus om aangezet, zou dat oook een goede reden zijn om bij sollicitatie te zeggen, waarom wil je dit, ?

7194

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2005, 13:16:05
Je hebt vast wel een eigen goede motivatie waarom jij zo graag ambulancechauffeur wil worden. Je moet het alleen nog goed verwoorden.

miv

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2005, 13:31:34
hoebedoel je, verwoorden

7194

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2005, 18:53:29
::)

ver·woor·den (ov.ww.)
1 in woorden uitdrukken => formuleren, iets onder woorden brengen, uitspreken, verbaliseren, vertolken, vervatten in

martienstrik

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2005, 19:46:34
Dag

Ikzelf heb dezelfde ambitie.

Ik ben begonnen als chauffeur op de huisartsenpost en ben daarna diverse opleidingen gaan doen, zoals ehbo-reanimatie en aed, maar ook bijv. een baby-en kindereanimatie-cursus.

Verder ben ik bij diverse ambulancediensten mee gelopen (stages). Zodat je een goed beeld krijgt vd ambulancezorg en of het iets voor je zou kunnen zijn.

Hierna ben ik een opstapcursus voor ambulancechauffeur gaan doen. Waardoor ik nu invalkracht ben bij diverse ambulancediensten, maar vooral Ggd Eindhoven. Erg leuke dienst trouwens   ;D

Hopelijk krijg ik daar een kans op een vaste aanstelling wanneer de fusie achter de rug is.

Het voordeel is dat ze kunnen zien hoe je in de praktijk je werk doet. De ambulancewereld is een kleine wereld.

En het is een voordeel zoals Joffrey al zei als ze zien hoe je op straat en in de groep functioneert.

Mocht je willen weten hoe je de opstapcursus kunt doen  (hij is wel vrij prijzig). Mail me dan.

Heb niet zo een zin hier reclame te gaan maken, hehehehe.

gr martien

miv

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2005, 21:18:22
in het begin heb ik gezegd, reuze fan te zijn van het Emergency First Response cursus, maar ik heb nu toch de overstap gemaakt naar het Medic First Aid, hier kun je bij betaling ook het Oranje Kruis diploma krijgen, en dat is overal (waar ze het vragen) erkent, en dat andere niet, ben over 2 weken weg uit NL, op naar IJsland, en kom 13 decm., terug, en volg dan 25 december in Bussum 2 dagen MFA, (lekker slapen in het Bastion ;D ;D ) Oja zoals belooft ik ga in ijsland ff fotos/flimpjes van ambus maken, zodat gullie da kunne sien!!!

c-mon

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2005, 10:01:53
waarom maak je dan een overstap??

miv

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2005, 18:45:52
bij het emergency first response programme, gaat op sommige dingen dieper/anders in, maar het programma is bv bij ambu diensten niet erkend, het MFA wel, ook internationaal, en je kunt tegen betaling een OK diploma krijgen, hoe ziet eigenlijk een MFA of OK diploma er uit, dus meer de erkenning van het diploma, anders heb je er nog weinig aan, denk ik