GRIP 2 afsluiting (technische storing) Beneluxtunnel A4 Zuid naar Noord - Rotterdam 29-01-2014

Auteur Topic: GRIP 2 afsluiting (technische storing) Beneluxtunnel A4 Zuid naar Noord - Rotterdam 29-01-2014  (gelezen 7192 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
rijnmondveilig.nl ‏@rijnmondveilig 10 min.
Stroomvoorziening in #Beneluxtunnel uitgevallen. Ivm veiligheid vd weggebruikers zijn 4 buizen afgesloten. http://is.gd/v1W15x


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
16:43:43 29-01-14-ALPHA-Beneluxtunnel weer open
1420000MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Groepscode Ambulance)


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Kan er iemand uitleggen waarom hier GRIP 2 voor nodig is?

Dat je de hulpdiensten wil waarschuwen dat de Beneluxtunnel niet te gebruiken is snap ik. Dat je eventueel een dompelpomp van de brandweer nodig hebt om de tunnel vrij van water te houden snap ik ook. Voor de rest is er risico op veel file, maar het is niet extreem warm / koud waardoor mensen in de file risico lopen.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Scaniafan link=msg=1240974 date=1391084036
Kan er iemand uitleggen waarom hier GRIP 2 voor nodig is?

Dat je de hulpdiensten wil waarschuwen dat de Beneluxtunnel niet te gebruiken is snap ik. Dat je eventueel een dompelpomp van de brandweer nodig hebt om de tunnel vrij van water te houden snap ik ook. Voor de rest is er risico op veel file, maar het is niet extreem warm / koud waardoor mensen in de file risico lopen.

Sorry, maar zo vreemd is het niet dat er GRIP wordt afgekondigd als een belangrijke verkeersader plat ligt met alle (economische) gevolgen van dien. De kou heeft er opzich niet zoveel mee te maken, meer dat de samenleving (deels) ontwricht is en men op dat moment waarschijnlijk geen flauw idee had hoe lang dat nog kon gaan duren en wat voor maatregelen eventueel genomen moesten worden. Voor een storing van een kwartier zal men geen GRIP afkondigen... Waar staat de I in GRIP ook alweer voor :)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Hunter link=msg=1241088 date=1391104182
Sorry, maar zo vreemd is het niet dat er GRIP wordt afgekondigd als een belangrijke verkeersader plat ligt met alle (economische) gevolgen van dien. De kou heeft er opzich niet zoveel mee te maken, meer dat de samenleving (deels) ontwricht is en men op dat moment waarschijnlijk geen flauw idee had hoe lang dat nog kon gaan duren en wat voor maatregelen eventueel genomen moesten worden. Voor een storing van een kwartier zal men geen GRIP afkondigen... Waar staat de I in GRIP ook alweer voor :)

Toch zijn er met regelmaat grote vertragingen op de ring die minste zo heftig zijn qua files etc. als dit incident, maar dan is er geen GRIP. :)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Het kan zijn dat er:

1. Een scenario uit een rampbestrijdingsplan of incidentbestrijdingsplan in werking treedt. In dat geval zit het waarschijnlijk onder 1 knop.

2. Behoefte is aan afstemming wat betreft effect gebied, en dat hoeft niet per se ter plaatse te zijn. Dus overleg Rijkswaterstaat en politie over afsluiting van de snelweg, omleiden van verkeer etc..

3. Iets is waar ik geen verstand van heb   ;)


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Ik vind het ook een goede vraag. Uitval van infrastructuur is daar 'aan de orde van de dag'. Wat maakt het dan tot Grip 2. Is men bang geweest dat de tunnel onder liep?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind dit nu niet bepaald een dagelijkse uitval van infrastructuur. Maar misschien is er wel te snel GRIP gegeven, en dan nog :)