Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 406167 keer)

0 gebruikers (en 53 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1070 Gepost op: 21 juli 2016, 18:45:51
https://www.youtube.com/watch?v=u2byO948fNI&feature=em-uploademail
Politie #PRO247 - Bel 112 bij verdachte situaties!

Gepubliceerd op 21 jul. 2016 Politie #PRO247
De zomervakantie begint of is voor veel mensen inmiddels begonnen. Het is heerlijk weer en we trekken er met zijn allen (vaak) op uit. Een vakantie of gewoon een dagje weg met elkaar. Helaas is dit ook een tijd waarin inbrekers toeslaan, omdat ze weten dat bewoners van huis zijn. Een periode waarin we dus aandacht moeten hebben voor ons eigen huis of die van de buren.

Ga je op vakantie? Licht dan je buren in.

Even een dagje weg, een simpele boodschap tussendoor of lekker in de tuin bezig? Sluit dan ramen en deuren en doe ze ook op slot. Een insluiper heeft maar heel even nodig om binnen te komen en te zijn.

En tot slot: bel 112 bij verdachte situaties!
Snel alarm slaan, betekent een grotere kans om inbrekers te pakken en/of een inbraak te voorkomen. Jullie zijn de ogen en oren in de wijk. Wij kunnen niet zonder alerte burgers!

Kijk in deze video mee met een melding van een inbraak heterdaad waarbij collega's van Basisteam-Centrum naar de locatie van de inbraak rijden en ondanks de andere afloop de melder ontzettend dankbaar zijn voor zijn alertheid en zijn belletje.

(Deze video is met toestemming van de betrokkenen gepubliceerd.)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1071 Gepost op: 21 juli 2016, 22:58:43
https://www.youtube.com/watch?v=B8JbVQxpXxo&feature=em-uploademail
Politie #PRIO1 - Achtervolging autodief

Gepubliceerd op 21 jul. 2016 Politie Den Haag
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #1072 Gepost op: 22 juli 2016, 13:24:59
Allebei erg tof !! Het lijkt alsof ze bij die laatste Prio1 ook een bodycam van een wat hogere kwaliteit gebruiken dan de standaard gopro?
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #1073 Gepost op: 22 juli 2016, 18:17:57
Ik ben wel benieuwd naar de plaatsing op de helm. Bii een systeemhelm is dit toch een lastig bevestigingspunt.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

--Niets is wat het lijkt--


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1074 Gepost op: 22 juli 2016, 18:22:51
Zoals ik het zag is hij boven op de helm gemonteerd i.p.v. aan de zijkant.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #1075 Gepost op: 22 juli 2016, 19:45:41
Dat had ik inderdaad gezien. Ik had echter verwacht dat  je bij openklappen tegen de klep aan zou kijken.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

--Niets is wat het lijkt--


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #1076 Gepost op: 22 juli 2016, 20:10:33
Citaat van: enrico1972 link=msg=1438201 date=1469204571
Zoals ik het zag is hij boven op de helm gemonteerd i.p.v. aan de zijkant.

Ben zelf niet zo into motoren, maar ik vraag me wel af wat dit doet met de veiligheid die de helm bij een val bied.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1077 Gepost op: 22 juli 2016, 22:06:57
Citaat van: Diaephi link=msg=1438238 date=1469211033
Ben zelf niet zo into motoren, maar ik vraag me wel af wat dit doet met de veiligheid die de helm bij een val bied.
Veel. Schumacher had tijdens het skiën, toen hij het ongeluk kreeg, ook een camera boven op zijn helm. Ik had ergens gelezen dat dit de oorzaak van zijn hersenletsel was.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1078 Gepost op: 22 juli 2016, 22:41:30
Een helm aan de camera zal een bepaalde puntbelasting geven bij een val. Hoewel de helm er niet voor gemaakt is ga ik er vanuit dat de helm die belasting wel zal doorstaan gelet op de zeer zware eisen aan helmen vandaag de dag.

De berichten over het hersenletsel van Schumacher spreken elkaar tegen. De één geeft de GoPro de schuld, de ander ontkracht het juist weer. Feit is dat van een flinke hoogte op een rots vallen niet goed is voor je.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1079 Gepost op: 22 juli 2016, 22:56:11
Het zwakke punt is bij zo'n camera op je helm is de dubbelzijdige tape die gebruikt wordt. Uit ervaring kan ik vertellen dat deze zelfs met een val van de scooter met een 15 km/h al los laat. Camera had ik ook boven op de helm en viel op mijn linkerzijde.

 En de lijm op de tape tast de lak van de helm niet meer aan (en dus de bescherming van jouw koppie). In het prille begin van GoPro en die fabrikanten was dit wel, waarna de lijmlaag is aangepast van ander spul.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel