Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 406156 keer)

0 gebruikers (en 52 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #330 Gepost op: 13 juni 2015, 17:05:23
Ik ben voor.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #331 Gepost op: 13 juni 2015, 19:16:56
Citaat van: silque link=msg=1355670 date=1434191233
Dat durf ik te betwijfelen, hoe meer bureaus zulke filmpjes gaan kijken des te meer alleen de HV fanaten ernaar gaan kijken. Ik geloof niet dat mijn vrienden en familie naar spannende filmpjes op youtube gaan kijken van het lokale politiebureau. Ik weet dat ze nu wel eens naar pro 24/7 kijken, omdat ze bijvoorbeeld op Dumpert verschijnen vanwege het unieke karakter.

Volgens mij gaat het daar niet om. Het is een stukje transparantie, inherent aan de huidige stand der techniek. Dat men het online zet wil niet betekenen dat *iedereen* het moet bekijken. Men schept slechts een mogelijkheid om mee te kijken, men zet een deurtje open. Of buitenstaanders daar gebruik van willen maken dat is en blijft een individuele afweging en om dat nu zo negatief weg te zetten vind ik persoonlijk een beetje jammer.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #332 Gepost op: 14 juni 2015, 11:25:02
Wow hunter, voel je je op je edele delen gestapt? Volgens mij is mijn reactie alles behalve negatief, maar geef ik een mening die niet strookt met die van jou; dat mag op een discussie forum. Om mij dan gelijk als negatief weg te zetten, dat is pas jammer.

Daarnaast zet men het online omdat ze kijkers willen, anders houden ze het wel binnen de eigen muren. Het enige wat ik daarover zeg is dat ik het jammer vindt dat er nu overal bureau's oppoppen die dezelfde soort filmpjes gaan maken als waar pro 24/7 mee is begonnen. Dat maakt het voor mij steeds minder interessant om naar te kijken en ik weet zeker velen met mij. Op een gegeven moment krijg je namelijk 'weer zo'n filmpje'.

Het idee wat Sjoerdiej oppert is m.i. een prima oplossing daarvoor.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #333 Gepost op: 14 juni 2015, 12:32:05
Citaat van: silque link=msg=1355846 date=1434273902
Wow hunter, voel je je op je edele delen gestapt? Volgens mij is mijn reactie alles behalve negatief, maar geef ik een mening die niet strookt met die van jou; dat mag op een discussie forum. Om mij dan gelijk als negatief weg te zetten, dat is pas jammer.

Pardon? Ik heb geen flauw idee waar dit nu weer vandaan komt, maar op deze manier wens ik je veel succes met de verdere discussie alhier O0


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #334 Gepost op: 14 juni 2015, 18:30:47
Citaat van: silque link=msg=1355846 date=1434273902
Daarnaast zet men het online omdat ze kijkers willen, anders houden ze het wel binnen de eigen muren.
En waarop baseer jij dit precies?


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #335 Gepost op: 14 juni 2015, 19:17:19
discussie gaat beetje raar hier maar even simpel gezegd.

Als men de tijd, moeite, geld (want ik zie dat Regio15 in dit geval bij betrokken is) dan heb je ook een doel.

Je hoeft niet te af te vragen of ze kijkers willen, want dan zal die niet de moeite nemen om die te maken.
iets wat online gezet wordt is de bedoeling dat het ook bekeken wordt, wat heeft het anders nut om het online te zetten Daniel?

Ze laten zien wat je mag zien.  Noting more, nothing less.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #336 Gepost op: 14 juni 2015, 19:38:39
Citaat van: TheBeast link=msg=1355903 date=1434302239
Als men de tijd, moeite, geld (want ik zie dat Regio15 in dit geval bij betrokken is) dan heb je ook een doel.

Nou valt wel mee hoor. :) We hebben wat tips gegeven over het filmen met go-pro en zij hebben wat archiefbeelden van ons mogen gebruiken. :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #337 Gepost op: 14 juni 2015, 20:16:55
Citaat van: TheBeast link=msg=1355903 date=1434302239
iets wat online gezet wordt is de bedoeling dat het ook bekeken wordt, wat heeft het anders nut om het online te zetten Daniel?

Het ging mij om het feit dat silque het doet lijken of de kijkcijfers op de eerste plaats staan.

Het nut om het online te zetten heeft mijns inziens te maken met het feit dat ze de mogelijkheid willen bieden om een 'kijkje in de keuken' te geven. Het primaire doel lijkt mij dus informatievoorziening. Je kunt je afvragen of het hun eerste prioriteit is om zo veel mogelijk views te behalen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #338 Gepost op: 14 juni 2015, 20:42:10
Citaat van: Daniel! link=msg=1355911 date=1434305815
Het nut om het online te zetten heeft mijns inziens te maken met het feit dat ze de mogelijkheid willen bieden om een 'kijkje in de keuken' te geven. Het primaire doel lijkt mij dus informatievoorziening. Je kunt je afvragen of het hun eerste prioriteit is om zo veel mogelijk views te behalen.

Exact! Amen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #339 Gepost op: 14 juni 2015, 20:43:52
Citaat van: Daniel! link=msg=1355911 date=1434305815
Het ging mij om het feit dat silque het doet lijken of de kijkcijfers op de eerste plaats staan.

Je kunt je afvragen of het hun eerste prioriteit is om zo veel mogelijk views te behalen.

Wacht even... ik zeg nergens dat ze zoveel mogelijk views willen hebben dus je moet me geen woorden in de mond leggen. Als dat zo over komt, dan is dat niet de bedoeling geweest.
Men zet het inderdaad online om 'een kijkje in de keuken te geven' en hoe doe je dat?? Juist, door die beelden te bekijken.
En hoe zorg je er voor dat mensen die beelden bekijken? Door iets unieks, spannends, moois, noem maar op neer te zetten. Niet door 1 van de zovelen te worden.

Zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf vind ik het een super initiatief dat men zulke filmpjes maakt en dat we op deze manier een kijkje in de keuken krijgen. Waar ik mijn vraagtekens bij zet is of er zoveel wijkteams ineens die filmpjes moeten gaan maken en via hun eigen youtube kanaal online moeten zetten, ik denk dat dat het doel niet ten goede komt.
Op een gegeven moment ontstaan er zoveel filmpjes dat men het wel gelooft, de kracht van bijvoorbeeld Pro 24/7 is het unieke karakter. Daarom zou ik het leuk vinden als er 1 uitgever kwam die wekelijks of maandelijks een filmpje van pakweg 5 minuten online zet met daarin een compilatie van gebeurtenissen in Nederland, opgenomen door verschillende wijkteams.

Dat houdt het spannend en attractief, dat is wat ik met dit alles wil zeggen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.