Het ging mij om het feit dat silque het doet lijken of de kijkcijfers op de eerste plaats staan.
Je kunt je afvragen of het hun eerste prioriteit is om zo veel mogelijk views te behalen.
Wacht even... ik zeg nergens dat ze zoveel mogelijk views willen hebben dus je moet me geen woorden in de mond leggen. Als dat zo over komt, dan is dat niet de bedoeling geweest.
Men zet het inderdaad online om 'een kijkje in de keuken te geven' en hoe doe je dat?? Juist, door die beelden te bekijken.
En hoe zorg je er voor dat mensen die beelden bekijken? Door iets unieks, spannends, moois, noem maar op neer te zetten. Niet door 1 van de zovelen te worden.
Zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf vind ik het een super initiatief dat men zulke filmpjes maakt en dat we op deze manier een kijkje in de keuken krijgen. Waar ik mijn vraagtekens bij zet is of er zoveel wijkteams ineens die filmpjes moeten gaan maken en via hun eigen youtube kanaal online moeten zetten, ik denk dat dat het doel niet ten goede komt.
Op een gegeven moment ontstaan er zoveel filmpjes dat men het wel gelooft, de kracht van bijvoorbeeld Pro 24/7 is het unieke karakter. Daarom zou ik het leuk vinden als er 1 uitgever kwam die wekelijks of maandelijks een filmpje van pakweg 5 minuten online zet met daarin een compilatie van gebeurtenissen in Nederland, opgenomen door verschillende wijkteams.
Dat houdt het spannend en attractief, dat is wat ik met dit alles wil zeggen.