Mooi filmpje, jammer dat de ''cameraman'' dan niet mee naar binnen gaat.
Twee maanden voor bezit van een vuurwapen? Ik mag dan toch hopen dat het niet een echt vuurwapen was, maar iets van een gaspistool ofzo. Twee maanden is anders bizar weinig. Dacht namelijk dat hier minimaal 6 maanden op stond (wat al veel te weinig is).
Nette instap en het is leuk de voorbereiding en het zachtjes de trap op komen te zien. Maar het valt me op bij de instap dat er minstens 5 agenten (een beetje door elkaar heen) "politie" roepen, en dat er kort daarna ook verschillende stemmen instructies roepen (en ook door elkaar), zelfs nog voor de ontdekking van het vuurwapen (geloof ik). Nou kan het aan de gebruikte camera of microfoon liggen maar ik vind dit akoestisch verwarrend en zodoende niet bijdragen tot een éénduidige communicatie richting de aanwezigen. Is er een bepaalde reden dat dit zo gedaan wordt? Het hebben van één woordvoerder lijkt me op het eerste gezicht effectiever.
Lijkt inderdaad verwarrend, maar als er meerdere personen in de woning worden aangetroffen zal er toch met iedere verdachte gecommuniceerd moeten worden. Gezien de hoeveelheid agenten die de woning binnenstappen valt het best mee hoeveel er wordt geroepen. Daarnaast kan het ook overrompelend werken, ik zou me ook de *piep* schrikken als er in één keer zoveel man schreeuwend naar binnen komt.
Het meerdere keren roepen "Vuurwapen!" is alleen maar goed. Hoe vaker, hoe beter. Zo ben je er vrijwel zeker van dat je collega's het allemaal hebben gehoord.