Leer jij nou maar eerst eens dat Haaglanden niet bestaat.
Het is wel conform de ambtsinstructie, er was nou niet echt de mogelijkheid om eerst te waarschuwen. Daarnaast is het een verdachte die zich aan zijn aanhouding probeert te onttrekken.
Wat volgens mij niet volgens het boekje is, is dat er geen Salduz wordt gegeven en ook de cautie achterwege wordt gelaten terwijl er wel gevraagd wordt naar de identiteit (of valt dat niet onder verhoor?).
Staat toch echt Den Haag bij mijn naam
, tja een betere foto is er niet....
Waarom niet?
Verder,
peperspray mag gebruikt worden om een persoon aan te houden die zich aan aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken. Ik ben van mening zoals je ook op de video ziet dat de persoon stil zit en verbaasd kijkt, het lijkt MIJ niet dat hij zich tracht te onttrekken.
De ambtenaar waarschuwt onmiddellijk voordat hij gericht pepperspray tegen een persoon zal gebruiken Dit had in deze situatie volgens MIJ wel gekund, ik weet dat indien mogelijk het niet anders is
Deze waarschuwing blijft achterwege indien de omstandigheden de waarschuwing redelijkerwijs niet toelaten. in sommige situaties maar deze?