Verdachte tracht zich aan zijn aanhouding te onttrekken? Even goed luisteren, want geen enkel moment wordt medegedeeld dat hij is aangehouden
Verder: goed gewerkt en mooie aanhouding. Maar of het slim is om deze video te plaatsen? Lijkt mij voer voor de advocaat.
Er staat niet in de ambtsinstructie dat het moet gaan om een aangehouden verdachte, het gaat om een verdachte die zich aan zijn aanhouding probeert te onttrekken. Na de pepper wordt er wel verteld dat hij is aangehouden. Dat had moet worden aangevuld met "inzake poging inbraak / inbraak / vernieligng*. Persoonlijk zeg ik er zelf ook altijd bij dat hij/zij niet verplicht is om te antwoorden op vragen over wat er gebeurd is en dat hij/zij mee gaat naar het bureau waar hij/zij zal worden voorgeleid aan een HovJ die zal beslissen wat er verder gat gebeuren en dat hij/zij recht heeft op een advocaat. Met alle jurisprudentie elke keer weet ik niet welke van deze zaken verplicht is, maar liever teveel informatie dan een zaak erop laten stuk lopen. En ja, soms is dat even omschakelen nadat je hebt moeten zweten.
Overigens weet ik niet of wellicht enige minuten later of tussendoor dit nog is gedaan, dat hoop ik in ieder geval wel.