Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 406123 keer)

0 gebruikers (en 32 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #740 Gepost op: 15 januari 2016, 09:09:03
Citaat van: enrico1972 link=msg=1399284 date=1452611071
Filmpje Politie Helmond
https://www.facebook.com/video.php?v=994686537254804
Vraagje aan de kenners: wat stuur je met de joystick (?) links boven de schakelaarunit (in dat kastje met de whiteboard-marker erachter geplakt) aan? Is dat voor de mobilofoon?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #741 Gepost op: 15 januari 2016, 09:25:30
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1399783 date=1452845343
Vraagje aan de kenners: wat stuur je met de joystick (?) links boven de schakelaarunit (in dat kastje met de whiteboard-marker erachter geplakt) aan? Is dat voor de mobilofoon?
Ik weet het niet zeker, een gokje: Om de navigatie te bedienen met handschoenen aan?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #742 Gepost op: 15 januari 2016, 16:03:42
Citaat van: enrico1972 link=msg=1399284 date=1452611071


https://www.facebook.com/video.php?v=994686537254804

Vanaf 09:40 zie je op rijstrook 2 om de x aantal meter een omgekeerde V op het asfalt.
Dit heb ik in de Regio's Amsterdam, Den Haag, Rottterdam en Utrecht waar ik best veel kilometers gereden heb nog nooit gezien op de rijksweg.
Weet iemand wat dit precies is en waar voor het dient ?

Verder ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van FD.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #743 Gepost op: 15 januari 2016, 16:33:05
Citaat van: enrico1972 link=msg=1399284 date=1452611071
Politie Helmond
Rij ook mee met een spoedrit op de motor.

Collega's op de motor en in de auto moeten vaak met spoed naar bepaalde meldingen rijden. Hiervoor rijden zij met optische- en geluidssignalen (zwaailicht en sirene) om er zo snel mogelijk te komen. Altijd al een keer mee willen rijden? Bekijk dan dit filmpje. Een collega van de politie Helmond rijdt naar een ongeval op de A67. Spring maar achterop!

https://www.facebook.com/video.php?v=994686537254804

Een spoedrit van 11 minuten,terwijl er twee politiewagen en een ambulance,zo te zien geruime tijd,ter plaatse zijn en een inzittende al in het weiland staat.
Wat moet die motoragent daar nog doen ?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #744 Gepost op: 15 januari 2016, 16:44:27
Misschien heeft hij als neventaak de functie selecteur. Een selecteur is iemand van de verkeerspolitie die bepaalt of de VOA ter plaatse moet komen om onderzoek te doen en het ongeval in kaart te brengen om zo doende de toedracht van het ongeval proberen te achterhalen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #745 Gepost op: 15 januari 2016, 17:25:39
Citaat van: enrico1972 link=msg=1399904 date=1452870222
Vanaf 09:40 zie je op rijstrook 2 om de x aantal meter een omgekeerde V op het asfalt.
Dit heb ik in de Regio's Amsterdam, Den Haag, Rottterdam en Utrecht waar ik best veel kilometers gereden heb nog nooit gezien op de rijksweg.
Weet iemand wat dit precies is en waar voor het dient ?

Verder ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van FD.
Die V is voor de bestuurder om te zien dat hij voldoende afstand heeft. Vaak staat er dan ook bij dat er bij file of mist 2 V's afstand gehouden moeten worden. Word veel in Frankrijk gebruikt.

Die "joystick" is volgens mij een pen/marker om gegevens op te schrijven. Een aantal motorrijders hebben deze op hun motor (inclu een plaatje om het op te schrijven) om bijv een kenteken te schrijven of bepaalde gegevens die even snel genoteerd kunnen worden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #746 Gepost op: 15 januari 2016, 18:11:20
Dank voor je uitleg over de V Groenemotormuis.
Had er nooit op gekomen dat het is om aan te geven dat je 2 x V lengte afstand moet houden in door jou genoemde situaties.

Wat betreft je verhaal over joystick en marker zijn het 2 afzonderlijke dingen zoals op de foto te zien is die ik uit de video geknipt heb.
De marker zoals in de gele cirkel te zien is kan inderdaad gebruikt worden om o.a. snel een kenteken op het witte deel van de tank te schrijven.
De joystick in de rode cirkel heb ik ook nog geen flauw idee over. Ik vermoed om snel de mobilofoon te schakelen naar ander werkkanaal.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #747 Gepost op: 15 januari 2016, 18:14:23
Citaat van: enrico1972 link=msg=1399956 date=1452877880
De joystick in de rode cirkel heb ik ook nog geen flauw idee over. Ik vermoed om snel de mobilofoon te schakelen naar ander werkkanaal.


Dat had ik dan even verkeerd begrepen, nee die weet ik zo ook even niet
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #748 Gepost op: 15 januari 2016, 18:14:55
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1399937 date=1452875139
Die V is voor de bestuurder om te zien dat hij voldoende afstand heeft. Vaak staat er dan ook bij dat er bij file of mist 2 V's afstand gehouden moeten worden. Word veel in Frankrijk gebruikt.
................

In meerdere Europeese landen, ik weet in Bayern (Duitsland) bij plaatsen waar de Autobahn bergop/bergaf gaat voor de vrachtwagens zodat zij makkelijker voldoende afstand houden tussen elkaar.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #749 Gepost op: 15 januari 2016, 18:31:04


Dank voor je uitleg over de V Groenemotormuis.
Had er nooit op gekomen dat het is om aan te geven dat je 2 x V lengte afstand moet houden in door jou genoemde situaties.

Wat betreft je verhaal over joystick en marker zijn het 2 afzonderlijke dingen zoals op de foto te zien is die ik uit de video geknipt heb.
De marker zoals in de gele cirkel te zien is kan inderdaad gebruikt worden om o.a. snel een kenteken op het witte deel van de tank te schrijven.
De joystick in de rode cirkel heb ik ook nog geen flauw idee over. Ik vermoed om snel de mobilofoon te schakelen naar ander werkkanaal.



My best guess: externe volumeregelaar van de mobi.