Je ziet, zeker bij een Volvo, het blauw helemaal niet.
Viel mij ook op, zeker het verkeersteam van DH hoort dit te weten
Dat dus. Ik vind het een kwalijke zaak dat zelfs het verkeersteam de regels niet hanteert.
Wel beter voor zichtbaarheid.
Zichtbaarheid? Tegemoetkomend verkeer wordt, zeker op lange rechte stukken verblind. Als de lampen continue zouden branden, kunnen de ogen daar beter mee omgaan maar het knipperen zorgt ervoor dat de ogen geen tijd hebben om zich aan te passen.
Denk door de knipperende koplampen de burgerij wel sneller in de achteruitrijspiegel kijkt. Zo ervaar ik het wel.
Ja, ze kijken wel maar zien geen blauw.
Ze zijn onderweg naar een reanimatie en ook mijn ervaring is dat het in het donker beter opvalt tijdens een spoedrit. Dus jammer dan als er een paar automobilisten kort 'verblind' werden door het groot licht.
Jammer toch dat de blauwe tak altijd wel een uitvlucht schijnt te hebben om zich niet aan richtlijntjes te houden maar op een forum wel graag wil laten zien dat ze het juiste zinnetje klaar hebben om te reageren.
En de tegenliggers? Die hoeven zeker ook even niets te zien? Handig als je afbuigt en "men" de richtingaanwijzer niet kon zien door de knipperende koplampen.
Inderdaad van afstand zien mensen het blauw slechter, maar ze merken je wel eerder op met grootlicht.
Nee, ze merken je niet eerder op maar ze zien knipperende koplampen aankomen. Pas wanneer je voorbij komt rijden horen ze de toeters en zien een blauw lampje.