Wel beter voor zichtbaarheid.
Van wie of voor wie? Je verblindt iemand; ben je dan beter zichtbaar?
Denk door de knipperende koplampen de burgerij wel sneller in de achteruitrijspiegel kijkt. Zo ervaar ik het wel.
En wat zien ze dan? Knipperend grootlicht. Geen blauwe lampjes
Ze zijn onderweg naar een reanimatie en ook mijn ervaring is dat het in het donker beter opvalt tijdens een spoedrit. Dus jammer dan als er een paar automobilisten kort 'verblind' werden door het groot licht.
Eigenlijk is dit voor een agent een domme opmerking. Richtlijnen zijn er om de hand mee te lichten? Wat nu als een voetganger over het hoofd wordt gezien omdat de bestuurder verblind werd door een toetersenbellenauto?
Even, als zeer ervaren weggebruiker:
De afgelopen week, in het donker, komen 2 Volvo's mij achterop rijden met knipperend grootlicht op de A10. Ik zie ze aankomen, ik vermoed dat het
1 voertuig is maar het is niet in te schatten hoe ver ze nog verwijderd zijn van mij en hoe hard ze rijden. Pas toen de eerste vlak bij mij reed, werd het duidelijk dat het om 2 voertuigen ging. Bij de splitsing A10/A4 bleef 1 de A10 volgen. Jammer dat de richtingaanwijzer niet te zien was voor de overige bestuurders. Die hadden dan wellicht ruimte gemaakt maar nu moest er vlotjes geremd worden. Maar, je had gelijk, de knipperende lampen vielen op...