Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 416332 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #850 Gepost op: 23 februari 2016, 14:33:36
https://www.youtube.com/watch?v=JRH0P62OEtk&feature=em-uploademail
#PAB247, Veiligheidsbijeenkomst. 12 maar 2016

Gepubliceerd op 23 feb. 2016 Politie Almere Buiten
Herkent u de verdachte situatie ?
Wat zou u doen?

Kom op 12 maart 2016, naar de Veiligheidsbijeenkomst.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #851 Gepost op: 23 februari 2016, 16:20:42
https://www.youtube.com/watch?v=CZAFZSDb6EM&feature=em-uploademail
#mijnPRMD - Je moet maar een dikke huid hebben

Gepubliceerd op 23 feb. 2016 PolitieLimburg
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Z

• HAP
  • Forum gebruiker
Reactie #852 Gepost op: 23 februari 2016, 17:50:48
Citaat van: enrico1972 link=msg=1408296 date=1456240842
http://www.youtube.com/watch?v=CZAFZSDb6EM&feature=em-uploademail
#mijnPRMD - Je moet maar een dikke huid hebben

Gepubliceerd op 23 feb. 2016 PolitieLimburg

Jezus wat een gast..  :o

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #853 Gepost op: 23 februari 2016, 20:10:34
welkom bij de politie :)

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #854 Gepost op: 23 februari 2016, 22:03:59
https://www.youtube.com/watch?v=Rn78zyLD6QY&feature=em-uploademail
Politie Overtoomse Sluis in actie | Harry & Charlie

Gepubliceerd op 23 feb. 2016 Politie Amsterdam
Een man laat zijn honden uit. Die lopen langs de kademuur en plotseling verdwijnt een van de hondjes in het water. De man springt, ondanks dat hij al op leeftijd is, de hond achterna. Omstanders halen de man en zijn hond uit het water. De hulpdiensten komen allemaal op volle snelheid aanrijden. De politie zorgt voor de overgebleven honden en brengen die naar de eigenaar thuis. De senior moet voor een controle mee naar het ziekenhuis. Ook de hond gaat naar een dierenarts voor een controle. In dit geval met de dierenambulance.

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #855 Gepost op: 24 februari 2016, 12:35:13
Citaat van: enrico1972 link=msg=1408384 date=1456261439
http://www.youtube.com/watch?v=Rn78zyLD6QY&feature=em-uploademail
Politie Overtoomse Sluis in actie | Harry & Charlie

Gepubliceerd op 23 feb. 2016 Politie Amsterdam
Een man laat zijn honden uit. Die lopen langs de kademuur en plotseling verdwijnt een van de hondjes in het water. De man springt, ondanks dat hij al op leeftijd is, de hond achterna. Omstanders halen de man en zijn hond uit het water. De hulpdiensten komen allemaal op volle snelheid aanrijden. De politie zorgt voor de overgebleven honden en brengen die naar de eigenaar thuis. De senior moet voor een controle mee naar het ziekenhuis. Ook de hond gaat naar een dierenarts voor een controle. In dit geval met de dierenambulance.

Gelukkig liep alles goed af. Ik heb dan ook flink gelachen om de beelden van zeven honden achterin een politiebus. Geweldig. En nog mooier is dat de agenten zulke dierenliefhebbers zijn! Top!

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #856 Gepost op: 24 februari 2016, 21:10:33
https://www.youtube.com/watch?v=UmzwNVobQGw&feature=em-uploademail
#PRO247 Belofte maakt schuld...

Gepubliceerd op 24 feb. 2016 Politie #PRO247
Belofte maakt schuld!

Enige tijd geleden durfde Rene van Leeuwen van GeenStijl, het aan om een dagje met ons mee te lopen in Rotterdam. Met de dienstfiets van een hoge trap racen, mee de straat op, wegrennen voor een politiehond en keihard gepakt worden, schieten op de schietbaan, een hindernisparcour en zelfs pepperspray in zijn gezicht. Hij deed ALLES! Van ons uit credits voor Rene.

Bij de activiteit met de politiehond hadden onze collega’s van de hondenbrigade een wedje gelegd met Rene. Als hij voorbij de cameraman zou rennen werd hem taart beloofd. Je zou het niet geloven, maar het lukte Rene!

Voor ons was vandaag het moment aangebroken om Rene samen met de politiehond te overvallen op zijn werk en hem te verrassen met de taart! Belofte maakt immers schuld!

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #857 Gepost op: 25 februari 2016, 10:47:06
https://www.youtube.com/watch?v=o2cmi8YWegg&feature=em-uploademail
Politie #PRO247 BTGV na schieten op woning

Gepubliceerd op 24 feb. 2016 Politie #PRO247
Het is 2 juli 2015. Collega’s krijgen een melding om te gaan naar de Graafschap in Capelle aan den IJssel. Daar zou een verdachte in een woning zitten die even daarvoor op een woning in Delft heeft geschoten. Diverse eenheden worden direct naar de straat gestuurd. Uit onderzoek blijkt de vuurwapengevaarlijke verdachte daadwerkelijk in de woning aanwezig te zijn. De wijk wordt afgezet. Posities worden ingenomen door herkenbare en onherkenbare eenheden. De korpshandelaar en het arrestatieteam zijn opgeroepen. Tot die tijd is het buiten het zicht van de woning wachten…

Dan ineens gaat het snel. Agenten in burger zien de verdachte naar buiten komen. Via de portofoon wordt dit aan de collega’s doorgegeven. Wachten is geen optie. Met de omwonenden en je eigen veiligheid in het achterhoofd moet er direct gehandeld worden. Kijk met ons mee naar een video waarin collega’s via een BTGV een verdachte van een schietpartij aanhouden.

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #858 Gepost op: 26 februari 2016, 19:44:29
Citaat van: DiNozzo link=msg=1407881 date=1456082400
Niet zo'n hele sterke post CopVR3! Ik haal er wat puntjes bij:

Je hebt geen overlegplicht, je hebt een meldplicht. Dat vergeet met name de meldkamer nog wel eens. Die probeert je vervolgens te "verbieden" om de brancherichtlijn te overschrijden maar daar heeft zij geen bevoegdheid toe!

Grappig, mijn ervaring is juist dat we het op de Meldkamer goed weten, maar regelmatig krijg ik de vraag vanaf straat of de betreffende collega toestemming heeft voor overschrijding... In mijn beleving is het dus precies andersom...

Ik antwoord dan ook altijd dat "u" daar van mij geen voor toestemming krijgt, maar dit ook niet nodig hebt...

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #859 Gepost op: 26 februari 2016, 19:57:30
Sowieso een irritatiepuntje, het (over de porto) vragen van toestemming voor iets wat gewoon een zelfstandige bevoegdheid is. Maar dat is een andere discussie over de juridische onderlegdheid van sommigen...

Ik merk trouwens dat het melden van overschrijding brancherichtlijn aanstekelijk werkt op de collega's. Ik heb het inmiddels een aantal maal geroepen over de porto en hoor het nu op mijn team steeds meer gebeuren.