Waarom moet een motorrijder (let op, geen agent op motor) er tussendoor? Op snelwegen bij filevorming wordt het gedoogd maar wachten voor een verkeerslicht is toch iets anders?
Ik zeg nergens MOET dat ten 1e.
Als het verkeer voor de verkeerslichten stilstaat kan je met de motor er rustig en makkelijk tussendoor.
Als motorrijder heb je geen kreukelzone en er hoeft er maar 1 niet op te letten achter je en die klapt boven op je dan ben je de Sjaak ondanks dat ik altijd een veilige afstand tussen mijn voorganger hou om er tussen uit te duiken.
Heb nog nooit commentaar gehad van een agent dat je niet tussen de auto's door mag rollen die staan te wachten voor een verkeerslicht. Nu scheelt het natuurlijk dat waar ik rij ik de meeste lichten wel weet wanneer ze op groen gaan omdat ik er met de brommer ook al reed. En als het auto verkeer al een flinke lengte heeft voor de lichten en je let ook op het kruisende verkeer kan je aardig inschatten van ze gaan met x seconden op groen. Dan is het natuurlijk niet verstandig om het te doen.
Als de auto's zodanig staan dat je niet tussen door kan is er altijd links of rechts van de rij c.q. rijtje de mogelijkheid om er omheen te gaan op een nette manier. Last hebben ze er niet van omdat je als motorrijder veel sneller weg bent c.q. sneller accelereert dan de 1e de beste auto achter je.
Het belangrijkste is dat als je iets doet dat je het netjes doet zonder anderen in gevaar te brengen en/of te hinderen en gewoon netjes bij de stopstreep wachten en niet meters er over heen.