Ooh maar ik geloof gelijk dat het meerwaarde heeft hoor, ik vraag me alleen hardop af of het bij onze taakstelling hoort. Er zijn namelijk veel meer dingen die ons geld besparen én misschien wel een meerwaarde opleveren, dat betekent niet dat we alles maar moeten doen.
Mijn punt is dat we als politie steeds verder van onze kerntaak afstaan, we nemen alles aan en als niemand er meer uit komt dan bellen we de politie wel want die heeft toch een heel breed takenpakket.
Deels is dit ons niet te verwijten, maar grotendeels ook wel; wij nemen vaak de verantwoordelijkheid (ondanks dat die niet bij ons ligt) en gaan onze mensen steeds meer cursussen laten doen om deze zaken goed te doen. Daar is de sleutelmaker een prachtig voorbeeld van. Andere voorbeelden zijn het tillen van oude mensen die uit bed zijn gevallen, omdat de verpleging maar 1 iemand in dienst heeft vanwege bezuinigingen.
Of het slepen met GGZ patiënten... of.............
Handig? Ja. Want we doen het regelmatig en willen het goed (en op onze manier) doen.
Noodzakelijk? Nee, want daarmee ga je echt een rol aannemen die niet bij ons hoort. Ik vind dan ook dat we een cursus verantwoord bejaarden tillen moeten krijgen want dat doen we ook écht niet op de manier zoals de verzorgers dat leren!
Maar ik geloof dat we het er toch niet helemaal over eens gaan worden, verschil van inzicht.