Aparte brandweervoertuigen

Auteur Topic: Aparte brandweervoertuigen  (gelezen 89144 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Alexxxxx

  • Gast
Reactie #120 Gepost op: 21 oktober 2005, 14:24:32
Gaaf merk, Bremach. Ontstaan uit een fusie tussen Brenna en Aermacchi. Ik heb de gementeuitvoering op de foto, staat hier
Als je goed kijkt, herken je de oude Iveco Daily cabine :)


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #121 Gepost op: 21 oktober 2005, 16:38:53
Volgens mij is er een reddingsbrigade bezig geweest zo,n voertuig aan te schaffen (dichte uitvoering) ik heb er nadien niets meer van vernomen, misschien weet een van de lezers er iets meer van

Fly
aan het strand is iedereen directeur


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #122 Gepost op: 21 oktober 2005, 20:12:43
dit is ook een brandweerwagen. deze Audi is ingericht als bluseenheid voor autoraces. hij stond in 2004 op Le Mans. wel apart Duitse auto met Engelse opschriften en ingezet in Frankrijk.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #123 Gepost op: 22 oktober 2005, 18:13:32
In de jaren 70 had de rotterdamse brandweer twee ladrovers in gebruik
deze kregen in de volksmond de naam spits waren bedoeld voor ontoerijkende wegen gezien veel straten opgebroken waren en met voetbal in spange of vreewijk konden deze wagens sneller bij een brand zijn
er was een kleine watertank aan boord met een via de p.t.o.aangedreven kleine hd pomp
echter het is nooit een succes geworden en na enige jaren zijn ze omgebouwd en in dienst gegaan voor een aantal jaren bij de afd.TD aan het kleinpolderplein
de foto had ik niet digitaal dus ik heb hem van een zwart wit foto moeten inscannen vandaar de slechte kwaliteit
groeten,
rinus

[verwijderd door de beheerder]


jwpots

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 22 oktober 2005, 18:29:19
In de jaren 70 had de rotterdamse brandweer twee ladrovers in gebruik
deze kregen in de volksmond de naam spits waren bedoeld voor ontoerijkende wegen gezien veel straten opgebroken waren en met voetbal in spange of vreewijk konden deze wagens sneller bij een brand zijn
er was een kleine watertank aan boord met een via de p.t.o.aangedreven kleine hd pomp
echter het is nooit een succes geworden en na enige jaren zijn ze omgebouwd en in dienst gegaan voor een aantal jaren bij de afd.TD aan het kleinpolderplein
de foto had ik niet digitaal dus ik heb hem van een zwart wit foto moeten inscannen vandaar de slechte kwaliteit
groeten,
rinus
Dan heb ik de kleurenuitvoering voor jou.

Groet
Johan

[verwijderd door de beheerder]


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #125 Gepost op: 22 oktober 2005, 19:46:56
Brandweer Alphen aan den Rijn heeft een groot aantal jaren met een tweetal Toyota Landcruisers gereden met daarop 2 haspels hogedruk & perslucht & de noodzakelijke toebehoren voor waterwinning.
Deze voertuigen rukte uit met een chauffeur en een brandwacht.
De voertuigen waren indertijd speciaal aangekocht voor woonerven en om in bepaalde wijken in de parkeer garage te kunnen rijden. Rond 1992 zijn deze 2 voertuigen vervangen door de TS840. Die op iedere haspel 90 MTR slang had. De TS840 is inmiddels ook weer vervangen.
(Foto's heb ik niet maar vond het wel leuk er iets over te vertellen, om even in te haken op de landrovers van Rotterdam)


jwpots

  • Gast
Reactie #126 Gepost op: 22 oktober 2005, 19:53:13
Brandweer Alphen aan den Rijn heeft een groot aantal jaren met een tweetal Toyota Landcruisers gereden met daarop 2 haspels hogedruk & perslucht & de noodzakelijke toebehoren voor waterwinning.
Deze voertuigen rukte uit met een chauffeur en een brandwacht.
De voertuigen waren indertijd speciaal aangekocht voor woonerven en om in bepaalde wijken in de parkeer garage te kunnen rijden. Rond 1992 zijn deze 2 voertuigen vervangen door de TS840. Die op iedere haspel 90 MTR slang had. De TS840 is inmiddels ook weer vervangen.
(Foto's heb ik niet maar vond het wel leuk er iets over te vertellen, om even in te haken op de landrovers van Rotterdam)
Deze 2 LandCruisers heb ik een aantal weken terug geplaatst in de topic voertyuig van de week.

Groet
Johan


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 22 oktober 2005, 19:59:50
Dan heb ik de kleurenuitvoering voor jou.

Groet
Johan

Ja het vermoeden had ik al een klein beetje dat jij hem zo hebben
leuk dat je hem even plaatst en zo te zien genomen voor de oude afd.TD aan het kleinpolderplein
groeten,
rinus


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #128 Gepost op: 22 oktober 2005, 20:37:13
volgens mijn hebben voor deze twee Landrovers nog een tweetal DAF 46 Combi's dienst gedaan echter zonder een pompje aan boord. dus werkend via de waterleiding.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #129 Gepost op: 22 oktober 2005, 21:03:59
Heb even gezocht Johan, maar de fotos zijn inmiddels verwijderd.