Aparte brandweervoertuigen

Auteur Topic: Aparte brandweervoertuigen  (gelezen 89096 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #150 Gepost op: 11 december 2005, 22:14:28
op de Italiaanse site www.fiammeblu.org zijn verschillende voertuigen van ook verschillende diensten te vinden. zo ook deze reddingswagens van de Italiaanse CEA een dienst die zich bezig houd met reddingsacties en de veiligheid op de racebanen in Italie. hier word gebruikt gemaakt van Italiaanse Alfa-Romeo personenauto's als mede van Landrovers jeeps. op deze foto staan een Landrover Discovery III met allerei blusmiddelen aan boord en een inmiddels wat oudere Alfa 75 als snelle reddingswagen.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #151 Gepost op: 11 december 2005, 22:15:33
sommige Alfa 75 sedans zijn inmiddels vervangen door nieuwere Alfa-Romeo 156 stationwagons. zo als deze.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 11 december 2005, 22:21:00
Maar er is wel ergens een grasmaaier ;D
Ja, bij de brandweer Breda.

Groet
Johan

[verwijderd door de beheerder]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #153 Gepost op: 11 december 2005, 22:26:43
ook niet alledaags is deze Iveco-Fiat 6640 G vaar-en wegvoertuig van de Italiaanse brandweer. afkomstig van www.fiammeblu.org

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #154 Gepost op: 8 januari 2006, 11:08:57
gevonden op een Duitse militaire voertuigensite een paar goeden foto's van de pantserrupsvoertuig Marder welk in Duitsland op een militaire basis dienst doet. het voertuig is voorzien van twee ketels, een met 250liter pre-mix schuim en een met 250kg poeder, daarnaast heeft het ook nog een 50kg Halon bol aan boord.

[verwijderd door de beheerder]

ik heb inmiddels van een Duitse kennis begrepen dat deze Marder inmiddels niet meer actief is en dat het voertuig zich nu in een museum bevind. echter de blusinstallatie is verwijderd.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #155 Gepost op: 8 januari 2006, 11:14:30
in sommige landen heeft of had men blustreinen, o.a. in Zwitserland en in Duitsland. deze voormalige ketelwagen word in Noord-Amerika gebruikt als bluseenheid bij Harmon railway yards. eigelijk een nog onbekend stukje hulpverlening zeker als je na gaat dat er vroeger ook ambulancetreinen waren.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #156 Gepost op: 13 januari 2006, 17:13:19
een aparte hulpverleningswagen. deze Peterbilt rescuetruck met Swab opbouw uit 1982 van brandweerkorps Cochranville. dit is normaal een gewoon vrachtwagenchassis die je niet zien als brandweerchassis. foto van kennis en medehobbyist Wayne Brodie.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #157 Gepost op: 14 januari 2006, 16:06:53
deze kwam ik ook nog tegen bij het opruimen van een deel van mijn archief. deze twee foto's heb ik ooit van een collega brandweerhobbyist gehad. het gaat hierom een zgn. LARC amfibievoertuig welk door twee brandweerkorpsen in de staat New York zijn overgenomen van het Amerikaanse leger. brandweerkorps North Rose heeft er een uit 1963 de DK-2 en brandweerkorps Sodus Point heeft er een uit 1964 de DK-1. beide zijn uitgerust met een motorspuit met een separate pompmotor.  

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #158 Gepost op: 29 januari 2006, 12:42:38
Hierbij een plaatje van de bedrijfsbrandweer van het Academisch Ziekenhuis Dijkzicht te Rotterdam. Ik heb dit plaatje gemaakt in de tijd dat ik als vrachtwagenchauffeur bijna dagelijks goederen kwam brengen bij het ziekenhuis. Dit wagentje is inmiddels al jaren geleden tot schroot verwerkt.



Groet
Johan


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #159 Gepost op: 29 januari 2006, 13:02:26
ah een spijkstaal, die heeft de vba brandweer ook  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !