Met welke materialen grimeren jullie brandwonden?
Ik zelf heb na een beetje experimenteren uitgevonden dat grimeren met vloeibare rubber een mooi effect opleverd.
Het heeft even tijd nodig maar het blijft wel mooi zitten bij het koelen.
Ik gebruik het bij het maken van een derde graads.
De rubber kun je ook aanbrengen over een bultje van vaseline of uierzalf.
Goed laten drogen en de blaar spoelt niet meer weg zoals dat wel vaak het geval is als je een blaar maakt met vaseline/uierzalf en verbandspray/tisseu.
Hoe maak ik nu die derde graads .
Breng een laagje vaseline of uierzalf aan op de huid waar je de brandwond wil maken.
Maak de plek groot genoeg zodat er een randje vaseline/uierzalf zichtbaar kan blijven.
Breng met een kwastje de rubber aan op de vaseline laat aan de zijkanten een randje vaseline zichtbaar.
Laat dit laagje even drogen. hierna een tweede laagje aanbrengen over het eerste en weer laten drogen.
Als dit goed gedroogd is neem dan een nagelvijltje en trek voorzichtig een gat in de rubber.
De randjes kun je eventueel oprollen .
Je kunt ook gewoon velletjes maken en die met zwart een beetje kleuren zodat het lijkt of het vel losgelaten heeft en langs de wond hangt.
De open getrokken plekken kun je nu inkleuren met geel en bruin(Of naar eigen inzicht zie boekje brandwonden).
Om de rand van deze wond kun je met wondbodem pasta of een andere kleur rood die je gebruikt voor eerste graads een randje eerste graads aanbrengen voor het effeckt.
En klaar is de wond.
Bij ons in de vereniging wordt ook veel gegrimeerd met de gelatine van jacob hooy maar dan moet je een flessen warmer mee slepen en daar heb ik geen zin in
.
Ben benieuwd naar andere ideeen.